Klavesy Chvm Ivana Masarika zažili už všeličo. Dokonca na nich hral aj klávesak Stranglers Dave Greenfield s nami na Pohode 2010. Myslíte si že sa ešte dočkajú aj nálepky CHVM 50 ŕokov?
„Dva krát vstúpiš do tej istej rieky..“ alebo úplne neobjektívna „recenzia“ na album CHVM Chliev.
Ako viacerí viete, na tomto albume som sa podieľala pod nickom B-Rabbit ako vokálnymi vstupmi, tak aj textrárskymi. Preto všetko čo napíšem, bude absolútne subjektívne. Taktiež sa poznám s kapelou cez 35 rokov (od 1984, keď vznikla aj Ľahká Múza) a mala som možnosť s nimi istý čas nacvičovať skladby pre dnes už kultový koncert v klube Primaf v roku 1985, kde vznikla aj nahrávka zaznamenajúca aj moju skladbu Šialené Sanatórium. Toľko nevyhnutnej histórie a teraz preskok do prítomnosti.
CHVM si na 40te výročie svojej existencie nadelilo album Chliev, ktorý systematicky začali nahrávať od roku 2018-2020, pričom moje vstupy vznikli pred Veľkou Nocou roku 2019. Dohodnutý bol len cover skladby Šialené Sanatórium, ale práca nám išla tak od ruky, že Ľuboš Dzúrik vybral z nahratých podkladov zopár motívov a nechal ma voľne do hudby improvizovať. Keďže išlo len o základné nápady, nedalo sa už vtedy posúdiť, čo všetko sa v tých skladbách bude nachádzať. O to zvedavejšia som bola, ako to na koniec všetko dopadne a kde sa môj hlas vynorí z útrob skladby. No a na to mi dalo odpoveď až dnešné počúvanie albumu. Ano, dnes som si ho totiž vypočula prvý krát. Čakala som na vhodnú atmosféru a tou sa stala dnešná dušičkovo-testovacia nedeľa. Akoby prítomnosť predznamenala obsah celého albumu, ktorý je z kontextu doby v ktorej žijeme absolútne aktuálny. Album má 15 skladieb, pričom texty sú od rôznych autorov aj mimo CHVM, ale obsahovo na seba neuveriteľne naväzujú a tvoria tak kompaktný obraz mysle jednotlivca, ktorý už veľa zažil, je konfrontovaný so stratou blízkych, chápe bezvýchodnosť turbulencií korporátneho kapitalizmu, ale napriek tomu odmieta kapitulovať a stať sa len bezvýznamným číslom v analýze hospodárskeho rastu spoločnosti. Texty sú poriadne ironické, sarkasticky vtipné až morbídne, spievajú ich viacerí deklamátori, ale v celkom poslednej skladbe sa text končí „prachy a intrigy, sú symbolom doby, stále však dúfam, že sa to zmení…“ Čo sa týka hudobnej časti, je to ako vstúpiť jednou nohou do tej istej rieky…Rozumej, je tam to, čo od CHVM čakáš…ich rukopis je jasný a nezameniteľný…ale tá druhá noha vstupuje do rieky novej, zvukovo rôznorodej. Moderný zvuk gitár Jula Beritha sa preplieta so saxofónmi, rocková basa a bicie tomu dávajú uzavretosť minimalistických groovov a celkovú údernosť už vyšpikujú vokálne party. Mužské a prekvapivo aj ženské. Najprv nastupujem v piatej skladbe Loď, ktorá sa mi osobne veľmi páči po hudobnej stránke. Určite v tom hrá svoju úlohu aj elektronicko /symfonický podklad. Do neho sa krásne zahryzáva môj vokál, ktorý je ale v mixe dosť utopený a tak ho poslucháč nájde zrejme až po viacnásobnom počúvaní. Ako sólovej speváčke Ľahkej Múzy, kde vokálne dominujem, sa mi to ale možno len zdá a všetci to počujú výrazne (takže toto berte prosím s rezervou :-)). Ďalej pokračujeme do skladby Nalejme si čistého hnusu, kde občas vyplávam na povrch a najlepší mix je podľa mňa v skladbe Sloboda. No ale v skladbe Šialené Sanatórium nemusím bojovať o pozornosť poslucháča. Tá patrí len mne. Baví ma jej nový šat a ak som si nevedela predstaviť, ako bude na albume pôsobiť, tak som spokojná a hovorím jednoznačne, tá sa usadila ako šľahačka na pudingu! Od Sanatória šlapeme pomaly ku koncu albumu a podľa mňa najlepší odpal má úplne posledná až punková vec Dosratý a došťatý. Jednoznačne dobre zoradený a vyvážený playlist!. Toto nebude rozhodne žiadne radové album pod gauč, ale to, čo bude hrať v autách, obývačkách či sluchátkach mp3 prehrávačov. Je veľká škoda, že tento druh produkcie si nemôžeme napríklad bežne vypočuť na vlnách rádia FM, kde chýba rubrika, ktorá by sa zaoberala česko/slovenskou alternatívnou hudbou. Napriek tomu verím, že album potešil ako Juraja Kušnierika, tak aj ostatných priaznivcov tohoto druhu v skutku nezávislej kultúry. Lebo len takí ako my vieme zobrať všetky mŕtve body a pretaviť ich do niečoho tak živúceho, ako je hudba! Bolo mi cťou byť súčasťou tohoto projektu a ak to dovolí situácia v budúcom roku, zahráme si všetci konečne na tej super akcii k Vašej 40tke! Punk´s not dead!❤️
„My nemame modré auto
my nemáme peniaze
peniaze sú všetko
láska je len slovo
za peniaze žena
hoc aj nakazená….“
Presne takto v roku 1984 skupina DKP nastavila zrkadlo rebríčku socialistických ideí a morálnych hodnôt. Za túto ich odvahu som ich vždy mal a vždy ich budem mať veľmi rád….
Po ukončení účinkovania v skupine Ajhľa po Gympelrocku 1984 vzniká v Trenčíne ďalšia veľmi zaujímava kapela. Z Ajhľy odchádzajú basák Peter Kops , zručný hudobník vypilovaný v cimbálovej muzike na kontrabas (momentálne hrá v Chvm) a Tibor Hlísta klávesy. /Neskôr moderátor FUN RADIA, zomrel vo veku 40 rokov po ťažkej chorobe/.ˇGitarový mág Jano Korienek, milovník všetkých Zeppelinov a Parplov, ale aj King Crimsona, Hendrixa a Doors. Trochu menej zdatným hudobným článkom ako Jano, bol Peter Cigáň, bubeník, ktorý kapelu držal hlavne ideologicky. Peter preferoval NEUE DEUTSCHE WELLE, kapely IDEAL, TRIO, DAF a aj podľa ich vzoru na koncertoch stál za jedným bubnom a minimalisticky hral a spieval.
Kapela rýchlo pripravila krátky repertoár v tejto zostave a s radosťou po Trenčíne koncertovala kde sa dalo. Najdlhší koncert ktorý zaznamenala FUKKAVICA RECORDS bol v roku 1986, keď predskakovali začínajúcej hviezde …BEZ LADU A SKLADU v klube Lúč v Trenčíne . Bedly ich vtedy uviedol so slovami…Vítam tu našich kamarátov zo skupiny DKP-čertove volky… Chlapci zahrali asi 25 minútový set. Na klávesy však už hral Peter Červínek a mám dojem že začali už používať aj elektrického bubeníka. Cca v roku 1986 sa rozpadli. Ešte v roku 1986 som zachytil ich magický koncert v kine HVIEZDA , na akcii Trenčiansky festival mladých. Do svojich radov prizvali aj MAJA CIGÁŇA – KLAUSA-spev a miestneho mentálne postihnutého maskota JANKA DEMKA, ktorý v brokátovom obleku predstavoval ich tanečnú zložku…apropó tento JANKO DEMKO sa pravidelne zúčasťňoval súťaží a festivalov, spieval jednoduché pesničky a tancoval podivné kreácie, za čo si vyslúžil obdiv a úškrny publika. DKP ho však potiahli. JANKO nakoľko bol homosexuál, neskôr zomrel na AIDS. Po ich reinkarnácii v roku 2000, keď DKP boli pozvaní na 20te výročie kapely CHVM im muzika opäť zavoňala a po totálnych personálnych zmenách postavili novú kapelu, ktorá sa skladala z veľmi kvalitných hudobníkov. Na bicie pricválal na pomoc IVAN PAVLÍK z AJHLY. ( teraz AC TN) , na klávesy dovtedy neznámy ROMAN BUNČEK, na spev JURO ZORNIČKA z POKER GH. …Peter KOPS – basa po nezhodách odišiel do CAPTAIN SLICE a tak isto aj IVAN PAVLÍK do ŠMOXU. Tí náhradníci boli už pre mňa menej dôverne známi, viem len toľko že na bicie hral zručný HEŇO z kapely KRIMINAL a na basu hral Braňo Moťovský ( neskôr Take Shelter). V každom prípade toto bola kvalitná rocková muzika, ktorú chcel Jano Korienek vždy robiť, ale opäť sa im to rozsypalo asi v roku 2005. Príčinou boli bubeníkove drogy a klasický ľudský faktor.
Ahoj.nebudem plytvať slovami.Chliev je výborný album,dostal som čo som očakával,moje obľúbené sú Fialky, Loď a Dosratý a došťatý a zvuk celého albumu ma nenormálne baví. veľmi sa teším keď to situácia dovolí a budem si to môcť užiť aj pod pódiom.
Ste legendy,otcovia zakladatelia,ale stali ste sa nimi kvôli tomu že hudba ktorú hráte je postojom,z ktorého ste za 40 rokov neuhli a nezabudli na underground.a kým tu underground bude, verím že nezabudne a vás.
HVM: Chliev – album legendy charakterizuje slovo pestrosť
Chór vážskych muzikantov nie je iba legenda. Stále má čo povedať.
CHVM: ChlievPôvodne to ako trilógiu zrejme nezamýšľali, ale vyšlo to tak.
Nový album legendy slovenskej alternatívnej scény Chór vážskych muzikantov -CHVM zavŕšil trilógiu poslednej dekády Tunel, Bordell, Chliev.
A možno prehlásiť, že najnovšie CD Chliev je najzaujímavejším spomedzi týchto troch albumov.
Tie začali vážski muzikanti tvoriť ako akúsi novú etapu skupiny. Už vedeli, že sú kapela z čítanky, teda, že sa bez ich nezaobíde nijaká encyklopédia slovenského undergroundu a už tiež vedeli, že ich nečaká žiadny singlový hit, ktorým by rozbili rozhlasový éter a Expres by preň menil svoj formát.
Detské sny sa im splnili, oslávili neskutočné 40. výročie, zahrali si na veľkom pódiu s The Stranglers – detskými vzormi, dokazovať si nemusia nič, tak sa stále hrajú. A je to skvelé. A treba povedať, že na rozdiel od našich západných susedov je na Slovensku kapiel tohto rangu ako šafranu.
CHVM pripravili pestrú kolekciu noviniek.
Spojili na nej nespojiteľné osoby, ako básnika Antona Pižurného a multiumelkyňu Gudrun z Ľahkej múzy (tu ako B-Rabbit).
Dali si záležať na textoch a na zvuku albumu, ktorý odhaľuje aj ich nedostatky, taký je dobrý. Kapela ich ale nijako nerieši, autenticita (veľmi správne) dostala prednosť.
Prestrosť zvýrazňuje striedanie hlasov za hlavným mikrofónom.
Ako Elán v najlepších rokoch. (To len podpichujem.)
Cédečko rozbieha titulný Chliev, na ktoré nadväzujú výborné Fialky s temným textom navrátilca Jula Beritha.
Vypointované sloganovité Pižurého texty Koľaje a List vo fľaši držia líniu temnoty podzemia. Mrazivá atmosféra.
V Koľajách a výbornej Lodi sa na base, ale aj ako spevák prezentuje hlavný hýbateľ CHVM Ľuboš Dzúrik, inak dnes viac nehrajúci kormidelník tejto undergroundovej lode. Jeho basový zástoj na ostatných skladbách zaobstaral Peter Kops, ktorý je podpísaný až už pod zmieneným zvukom cédečka.
Ľuboš prispel aj výbornými textami. Okrem Lode, sú to punkové Skartovačky a záverečná (ako vždy, to najdrsnejšie nakoniec) pieseň… Veď si vypočujte, ktorá. Najhoršie je, že vám aj po doznení hučí v hlave.
Z autorov textov ešte vyzdvihnime Tóna Sulíka (Všetko sa dá, s chytľavým sloganom a Chyťte zlodeja, s miernym významovým posunom tohto okrídleného úslovia) a Renátu Kaščákovú („vyřádila“ sa minule na projekte Modré auto, vydanom spolu s Bordelom, teraz prispela jedinou, o to silnejšou skladbou Kult tuku). Ale slabého miesta niet ani u ďalších autorov. Pestrosťou piesní sa CHVM vyhli vate, čo sa im v minulosti nie vždy tak darilo.
Hudobne je to temný alternatívny nudergorund, no songy nestrácajú pesničkovú formu a často z nich vytŕčajú znaky punkovej hravosti. Pre zaujímavosť, Správa využíva podobný riff aký mali Chiki liki tu-a. Z albumu je jasné, s akými kapelami sú CHVM v rovnakom bahne, a zjavne sa v ňom dobre rochnia.
Na albume sa odzrkadľuje, že chlapci už nie sú najmladší a majú svoje zdravotné komplikácie. O to naliehavejšie znie napríklad až deklamatívny hlavný vokál Mira Punu v takom Liste vo fľaši, aj inde.
Spoza celkového temného (nielen) textového vyznenia prekúkajú po viacnásobnom počutí (v aute) sporadicky lúče nádeje a veselosti.
Atmosféru umocňujú hostia. Mikoláš Chadima je v tomto žánri top, spomenúť ho treba už z princpípu.
Gudrun aka Black Rabbit oprášila niekdajší spoločný song s CHVM Šialebé sanatórium s rozkošne naivným divokým textom a prispela i vokálmi. Prvý raz sa pridali aj externí speváci z junioroskej liahne CHVM.
A hoci CD vznikalo na etapy, všetko sa stretlo na jednom mieste ako malo a tvorí ucelený celok, pričom každá z piesní môže smelo fungovať aj osobitne.
CHVM si nemusia nič dokazovať. Ani nikomu. Táto sloboda sa pozitívne prejavuje v ich tvorbe. Ktovie, či sa v pretlaku komenrcie (ale toto nie je nič nové na svete) podarí Chlievu dostať k mladšiemu publiku. Lebo hoci sú CHVM na scéne štyri dekády, stále je na nich čo objavovať a stále by mohli byť pre novú generáciu objavom.
Zo srdca to tým mladým želám a kapele takisto.
Video Šialené sanatórium: https://www.youtube.com/watch?v=8gn0rl8foU4
Celý album free na bandcampe: https://chvm.bandcamp.com/album/chliev
také zamyslenie ohľadom budúcoročnej pohody…všetci vieme že na pohodu chodí cca. 30.000 ľudí…budúci rok 2021 majú byť konečne Olympijské Hry z tohto roku 2020…na hrách bude okolo 30.000 športovcov…tak sa pre zaujmavosť pozrite čo sa pre nich chystá…myslíte si ešte stále že pohoda o rok je reálna…??? https://www.cas.sk/clanok/1041560/organizatori-oh-v-tokiu-clenov-vyprav-planuju-rozdelit-do-bublin/
Ahoj ahooj, CDcko je super, stale ma akosi drzi pocit, ze je „modernejsie“, „novsie“… ci ako to povedat. Velmi sa mi pacia Fialky nad hrobom (nepamatam si vsetky nazvy presne ). Zatial mi stale fici v aute, uz som neratala, kolky krat Dost ste vymakali muziku , super zvuk.
Tazko to zhrnut tak vsetko naraz, kazda pesnicka ma nieco do seba 🙂 ..uprimne, napr. Kolajniciam som najprv nevedela „prist na chut“ a teraz sa ich neviem zbavit, super.
Dakujem a pozdravujem
Neni depresivne, je zo zivota. Ako aj ine vase cd. Najviac sa mi lubi Dosrany a dostany. A potom Kult tuku, ale to som zaujata 🙂 Zajtra si to pustim este raz lebo dnes ma furt cosi vyrusovalo. Ale dobre je to, moze byt
….je pravda, že CD možno dozrievalo dlhšie…no počuť to…vyhrali ste sa viac…aranžmány sú prepracovanejšie a atmosféra je o čosi ťaživejšia…poďme na jednotlivé skladby….Chliev je štandardný rozjazd…no už druhé Fialky počuť dosť iným zvukom, aký by sa od vás čakal…sú tam pekné gitary a skladba má podmanivú atmosféru…Koľaje..určitá nervnosť skladby dobre korešponduje so štekavým saxíkom Chadimu…List je v pomalšom tempe s výborným saxom…Loď je počuť temer až filmovou hudbou s ťaživou stopou….Nalejme a opäť iný prístup ku štruktúre skladby, než by sa u vás čakalo…použitie tuby dáva skladbe správny punc….Peklo a Skartovačky sú svižné..šlapavé záležitosti….v Slobode je pekný dialóg gitary a basy v strede skladby..ženský vokál v pozadí dodáva skladbe až etno-nádych….Sanatórium je spestrenie ženským vokálom…hudobne mi skladba pripomína českú novú vlnu 80-tych rokov….v Chyťte zlodeja ste mi pripomenuli, ako kedysi hrával Dybbuk a v Kulte tuku a Správe, ktoré sú pekne svižné, ste mi zasa pripomenuli Hudbu Praha z 90-tych rokov….Všetko sa dá je pre vás typická skladba a prichádza nasrdená Dosratý…kde dúfaš, že sa to zmení….tridsať rokov dozadu ste čakali, čo sa stane, keď v Berlíne sa zrúti stena….to sú paradoxy….CD i napriek hodinovej stopáži pekne odsýpa…spomalili ste…zvážneli…no vidieť /počuť/, že vás to baví…návrat ? strateného /či neaktívneho/ Jula B. počuť výrazne…je to skôr alternatíva, underground ako punk…bude zaujímavé sledovať reakcie z Čiech, kde má podobná hudba pevnejšie korene…takže za mňa….Chliev neskončí v chlieve….ale bude rotovať v prehrávači často…a dovolím si parafrázovať niekdajší štvavý článok o „novej vlne se starým obsahem“…vy ste starí psi…s novým korením….blahoželám..
.Martin Mažár
Caute, tak chliev je namakane textovo aj hudobne.Dokonale zladene.Niekedy clovek nevie ci sa smiat ci plakat.Proste je to ako sam zivot plynie…. vesele pesnicky o smrti.Najvac sanatorium a list vo flasi… asi od borovicky 😀 Aj detom sa to doma paci 😀
Tak sa zase niekedy na koncerte !
Prvé, čo mi udrelo do uší je kolísajúca kvalita. Pesničky zo začiatku albumu sú skoro ako zo skúšobne, ale postupne sa to vyšperkuje a hudobná kvalita rastie. Možno za to môže ale iba spev v niektorých pesničkách, lebo čím viac to počúvam, tým menej to vnímam. Každopádne to vôbec nie je zlé, robí to album zaujímavejší (a kto ma pozná, tak vie, že mám radšej dobrú zašumenú hudbu, než dokonale zahratú nudu).
Čoho som sa obával boli texty, ale zbytočne. Sú super a aj keď negatívnejšie, tak to snáď nikomu nevadí. Veď sme predsa vyrastali na HTčku, Slobodke, Joy Division, The Cure… Výborný nápad bol naspievať každú pesničku niekym iným.
Aby som neplkal iba tak abstraktne, tu je pár slov k pesničkám, ktoré ma zaujali:
Fialky – bar zo 70. rokov, páni v oblekoch balia znudené dámy a do toho hrajú Fialky, toto nije je moc podľa môjho gusta, ale do Derricka ako robené
Koľaje – toto je klasické CHVM a hitovka na koncerty, hudobný nával pri refréne je paráda a osobne vyskúšané pri premiére dokumentu v TN
Loď – jemné mrazenie na chrbte, najlepšia atmosféra na albume
Nalejme si čistého hnusu – Berithov spev je neskutočný, paráda
Sloboda – Mišák + sloboda = to nemôže byť nikdy zlé, navyše sa pochmúrna atmosféra hodí k jeho hlbokému hlasu
Všetko sa dá – pri tejto sa mi prehnalo hlavou: no počkať, to znie ako starý anglický rock, niečo ako Stranglers
Hudobne je to bez chyby (ako niekto hovoril na poslednom koncerte „oni hrajú ako rádio“), dobre sa to počúva a som príjemne prekvapený. Tak sa držte a teším sa na koncert!
Ahoj Luboš,
asi 3×na preskačku v aute. Texty stále aktuálne.Dominantné sú basové figúri ako obvykle,
škoda,že znejú zvukovo dosť rovnako.
Je to trošku z
iného cesta,ale môže byť. Bordel na mňa zapôsobil viac, taký dobrý obed s aperit.,s domácim hov.vývarom a parádnou šniclou a pivisko.
U Chlievu som si tak nepošmákol.
J.
Pro někoho překvapení, pro někoho i menší šok….Ľuboš Dzúrik skončil na postu baskytaristy.
Co k tomu více napsat, snad jen, že nové album produkoval a jako o nehrajícího, zpívajícího kapelníka a takřka principála o něj strach nemám. V československém podhoubí je Ľuboško pevně vsazen do mozaiky nekomerční muziky, pracuje s pokorou a s citem pro detail. Chliev je naprosto skvělá deska, níže se k tomu ještě určitě dostanu a doufám, že na další tvorbě bude opět hrdě stát v basové lince.
Borovička a bravčové vo vlastnej šťave je při zkouškách i při nahrávání prvořadé….kapela si užívá podzim života, kamarádství a nikam se netlačí.
O zvuk a nahrávání se postaral Peter Kops, který se chopil i basy…a napíšu to diplomaticky, je stejně dobrý jako Ľuboš.
Nebudu se tu rozepisovat o mých oblíbencích, kteří na horké novince hrají a zpívají, snad jen, že navrátivší se J. Berith vtiskl do dílka šťavnaté kytarové vychytávky, které úzce korespondují s dominantní basou a bylo by ostudou nezmínit mrazivou šílenost nepřehlédnutelné Gudrun z Ľahké Múzy, no a Mikoláš Chadima, který s kapelou spoluvytvářel i na Bordellu, je alternativa sama o sobě.
Chór Vážskych Muzikantov se vrací hluboko do undergroundu, nečekejte optimistické nálady, rozjezd je opravdu pomalý, ponurý a hitového potenciálu jako šafránu…..však zmíním znovu nahrané kultovní Šialené Sanatorium….Hilda Gavačová si to po letech zase užívala. Hostování extravagantní zpěvačky, byla trefa do černého, její ostré nehty se zasekávají hluboko pod kůži posluchače a klip, který byl avízován dávno před vydáním Chlieva, je dokonalý.
A proč se zmiňuji v titulce o hříchu a darebáctví ? Když si cédo řádně naposloucháte a nabažíte se muziky, vnořte se do textů…jasně a zřetelně je tu brána na paškál nestřídmost a obžérství, zkorumpovanost úředníků a politiků, z čehož si odvodíte nepokradeš a závist tu má taky své místo. Za svou prvotní myšlenku se omlouvám, pokud jste nenapočítali všech sedmero neřestí…však přidám i další závažná témata, které je třeba nebrat na lehkou váhu…..o svobodě…jak moc bychom si jí měli vážit, o gaunerech a jejich zničených složkách, kteří nám tu vládnou a mnoho dalšího hnusu.
Undergroundový a punkový guláš musí chutnat všem, kteří mají CHVM v oblibě, vracejí se do období kolem Tunelu a s ještě větší dávkou pesimismu. Oproti Bordellu, kde byla cítit bojovná nálada, revolta a odhodlanost je Chliev plný odevzdanosti a hluboké deprese…..je krásné snít o druhém břehu……
Dnes vyrazilo z dielne Fukkavica records do Českých zemí naše milé prasa na novom Cd Chliev od kapely Chvm. OKOLO 700 cd putuje ako dar do spriatelených vydavateľstiev, POLÍ PĚT v Prahe, DREVENÁ CIKÁDA v Brne, GUERILLA RECORDS v Lounech a do MĔLNIKA. Verím že si nájde svojich poslucháčov a bude sa Vám páčiť
Keď k Vám dorazí, dajte nám vedieť.
Budeme sa tešiť
Klavesy Chvm Ivana Masarika zažili už všeličo. Dokonca na nich hral aj klávesak Stranglers Dave Greenfield s nami na Pohode 2010. Myslíte si že sa ešte dočkajú aj nálepky CHVM 50 ŕokov?
„Dva krát vstúpiš do tej istej rieky..“ alebo úplne neobjektívna „recenzia“ na album CHVM Chliev.
Ako viacerí viete, na tomto albume som sa podieľala pod nickom B-Rabbit ako vokálnymi vstupmi, tak aj textrárskymi. Preto všetko čo napíšem, bude absolútne subjektívne. Taktiež sa poznám s kapelou cez 35 rokov (od 1984, keď vznikla aj Ľahká Múza) a mala som možnosť s nimi istý čas nacvičovať skladby pre dnes už kultový koncert v klube Primaf v roku 1985, kde vznikla aj nahrávka zaznamenajúca aj moju skladbu Šialené Sanatórium. Toľko nevyhnutnej histórie a teraz preskok do prítomnosti.
CHVM si na 40te výročie svojej existencie nadelilo album Chliev, ktorý systematicky začali nahrávať od roku 2018-2020, pričom moje vstupy vznikli pred Veľkou Nocou roku 2019. Dohodnutý bol len cover skladby Šialené Sanatórium, ale práca nám išla tak od ruky, že Ľuboš Dzúrik vybral z nahratých podkladov zopár motívov a nechal ma voľne do hudby improvizovať. Keďže išlo len o základné nápady, nedalo sa už vtedy posúdiť, čo všetko sa v tých skladbách bude nachádzať. O to zvedavejšia som bola, ako to na koniec všetko dopadne a kde sa môj hlas vynorí z útrob skladby. No a na to mi dalo odpoveď až dnešné počúvanie albumu. Ano, dnes som si ho totiž vypočula prvý krát. Čakala som na vhodnú atmosféru a tou sa stala dnešná dušičkovo-testovacia nedeľa. Akoby prítomnosť predznamenala obsah celého albumu, ktorý je z kontextu doby v ktorej žijeme absolútne aktuálny. Album má 15 skladieb, pričom texty sú od rôznych autorov aj mimo CHVM, ale obsahovo na seba neuveriteľne naväzujú a tvoria tak kompaktný obraz mysle jednotlivca, ktorý už veľa zažil, je konfrontovaný so stratou blízkych, chápe bezvýchodnosť turbulencií korporátneho kapitalizmu, ale napriek tomu odmieta kapitulovať a stať sa len bezvýznamným číslom v analýze hospodárskeho rastu spoločnosti. Texty sú poriadne ironické, sarkasticky vtipné až morbídne, spievajú ich viacerí deklamátori, ale v celkom poslednej skladbe sa text končí „prachy a intrigy, sú symbolom doby, stále však dúfam, že sa to zmení…“ Čo sa týka hudobnej časti, je to ako vstúpiť jednou nohou do tej istej rieky…Rozumej, je tam to, čo od CHVM čakáš…ich rukopis je jasný a nezameniteľný…ale tá druhá noha vstupuje do rieky novej, zvukovo rôznorodej. Moderný zvuk gitár Jula Beritha sa preplieta so saxofónmi, rocková basa a bicie tomu dávajú uzavretosť minimalistických groovov a celkovú údernosť už vyšpikujú vokálne party. Mužské a prekvapivo aj ženské. Najprv nastupujem v piatej skladbe Loď, ktorá sa mi osobne veľmi páči po hudobnej stránke. Určite v tom hrá svoju úlohu aj elektronicko /symfonický podklad. Do neho sa krásne zahryzáva môj vokál, ktorý je ale v mixe dosť utopený a tak ho poslucháč nájde zrejme až po viacnásobnom počúvaní. Ako sólovej speváčke Ľahkej Múzy, kde vokálne dominujem, sa mi to ale možno len zdá a všetci to počujú výrazne (takže toto berte prosím s rezervou :-)). Ďalej pokračujeme do skladby Nalejme si čistého hnusu, kde občas vyplávam na povrch a najlepší mix je podľa mňa v skladbe Sloboda. No ale v skladbe Šialené Sanatórium nemusím bojovať o pozornosť poslucháča. Tá patrí len mne. Baví ma jej nový šat a ak som si nevedela predstaviť, ako bude na albume pôsobiť, tak som spokojná a hovorím jednoznačne, tá sa usadila ako šľahačka na pudingu! Od Sanatória šlapeme pomaly ku koncu albumu a podľa mňa najlepší odpal má úplne posledná až punková vec Dosratý a došťatý. Jednoznačne dobre zoradený a vyvážený playlist!. Toto nebude rozhodne žiadne radové album pod gauč, ale to, čo bude hrať v autách, obývačkách či sluchátkach mp3 prehrávačov. Je veľká škoda, že tento druh produkcie si nemôžeme napríklad bežne vypočuť na vlnách rádia FM, kde chýba rubrika, ktorá by sa zaoberala česko/slovenskou alternatívnou hudbou. Napriek tomu verím, že album potešil ako Juraja Kušnierika, tak aj ostatných priaznivcov tohoto druhu v skutku nezávislej kultúry. Lebo len takí ako my vieme zobrať všetky mŕtve body a pretaviť ich do niečoho tak živúceho, ako je hudba! Bolo mi cťou byť súčasťou tohoto projektu a ak to dovolí situácia v budúcom roku, zahráme si všetci konečne na tej super akcii k Vašej 40tke! Punk´s not dead!❤️
„My nemame modré auto
my nemáme peniaze
peniaze sú všetko
láska je len slovo
za peniaze žena
hoc aj nakazená….“
Presne takto v roku 1984 skupina DKP nastavila zrkadlo rebríčku socialistických ideí a morálnych hodnôt. Za túto ich odvahu som ich vždy mal a vždy ich budem mať veľmi rád….
Po ukončení účinkovania v skupine Ajhľa po Gympelrocku 1984 vzniká v Trenčíne ďalšia veľmi zaujímava kapela. Z Ajhľy odchádzajú basák Peter Kops , zručný hudobník vypilovaný v cimbálovej muzike na kontrabas (momentálne hrá v Chvm) a Tibor Hlísta klávesy. /Neskôr moderátor FUN RADIA, zomrel vo veku 40 rokov po ťažkej chorobe/.ˇGitarový mág Jano Korienek, milovník všetkých Zeppelinov a Parplov, ale aj King Crimsona, Hendrixa a Doors. Trochu menej zdatným hudobným článkom ako Jano, bol Peter Cigáň, bubeník, ktorý kapelu držal hlavne ideologicky. Peter preferoval NEUE DEUTSCHE WELLE, kapely IDEAL, TRIO, DAF a aj podľa ich vzoru na koncertoch stál za jedným bubnom a minimalisticky hral a spieval.
Kapela rýchlo pripravila krátky repertoár v tejto zostave a s radosťou po Trenčíne koncertovala kde sa dalo. Najdlhší koncert ktorý zaznamenala FUKKAVICA RECORDS bol v roku 1986, keď predskakovali začínajúcej hviezde …BEZ LADU A SKLADU v klube Lúč v Trenčíne . Bedly ich vtedy uviedol so slovami…Vítam tu našich kamarátov zo skupiny DKP-čertove volky… Chlapci zahrali asi 25 minútový set. Na klávesy však už hral Peter Červínek a mám dojem že začali už používať aj elektrického bubeníka. Cca v roku 1986 sa rozpadli. Ešte v roku 1986 som zachytil ich magický koncert v kine HVIEZDA , na akcii Trenčiansky festival mladých. Do svojich radov prizvali aj MAJA CIGÁŇA – KLAUSA-spev a miestneho mentálne postihnutého maskota JANKA DEMKA, ktorý v brokátovom obleku predstavoval ich tanečnú zložku…apropó tento JANKO DEMKO sa pravidelne zúčasťňoval súťaží a festivalov, spieval jednoduché pesničky a tancoval podivné kreácie, za čo si vyslúžil obdiv a úškrny publika. DKP ho však potiahli. JANKO nakoľko bol homosexuál, neskôr zomrel na AIDS. Po ich reinkarnácii v roku 2000, keď DKP boli pozvaní na 20te výročie kapely CHVM im muzika opäť zavoňala a po totálnych personálnych zmenách postavili novú kapelu, ktorá sa skladala z veľmi kvalitných hudobníkov. Na bicie pricválal na pomoc IVAN PAVLÍK z AJHLY. ( teraz AC TN) , na klávesy dovtedy neznámy ROMAN BUNČEK, na spev JURO ZORNIČKA z POKER GH. …Peter KOPS – basa po nezhodách odišiel do CAPTAIN SLICE a tak isto aj IVAN PAVLÍK do ŠMOXU. Tí náhradníci boli už pre mňa menej dôverne známi, viem len toľko že na bicie hral zručný HEŇO z kapely KRIMINAL a na basu hral Braňo Moťovský ( neskôr Take Shelter). V každom prípade toto bola kvalitná rocková muzika, ktorú chcel Jano Korienek vždy robiť, ale opäť sa im to rozsypalo asi v roku 2005. Príčinou boli bubeníkove drogy a klasický ľudský faktor.
Hudbu kapely DKP môžete počúvať tu :
http://chvm.sk/dkp/
LUBOS CHVM 2011
Kristián Tino Beňo
…
Veľmi pekne ďakujem za zaslanie darčeka, kamarát a vyhlasujem, CHVM za najvačších pankáčov tejto našej gubernie!!!
Píše Miško Kaščåk
A veruze ocul… a veruze ma to aj potesilo… niekedy Ti na to napisem recenziu… celkovy pocit je ale dobry.m
Píše Ketrin Vandrák
Ahoj.nebudem plytvať slovami.Chliev je výborný album,dostal som čo som očakával,moje obľúbené sú Fialky, Loď a Dosratý a došťatý a zvuk celého albumu ma nenormálne baví. veľmi sa teším keď to situácia dovolí a budem si to môcť užiť aj pod pódiom.
Ste legendy,otcovia zakladatelia,ale stali ste sa nimi kvôli tomu že hudba ktorú hráte je postojom,z ktorého ste za 40 rokov neuhli a nezabudli na underground.a kým tu underground bude, verím že nezabudne a vás.
HVM: Chliev – album legendy charakterizuje slovo pestrosť
Chór vážskych muzikantov nie je iba legenda. Stále má čo povedať.
CHVM: ChlievPôvodne to ako trilógiu zrejme nezamýšľali, ale vyšlo to tak.
Nový album legendy slovenskej alternatívnej scény Chór vážskych muzikantov -CHVM zavŕšil trilógiu poslednej dekády Tunel, Bordell, Chliev.
A možno prehlásiť, že najnovšie CD Chliev je najzaujímavejším spomedzi týchto troch albumov.
Tie začali vážski muzikanti tvoriť ako akúsi novú etapu skupiny. Už vedeli, že sú kapela z čítanky, teda, že sa bez ich nezaobíde nijaká encyklopédia slovenského undergroundu a už tiež vedeli, že ich nečaká žiadny singlový hit, ktorým by rozbili rozhlasový éter a Expres by preň menil svoj formát.
Detské sny sa im splnili, oslávili neskutočné 40. výročie, zahrali si na veľkom pódiu s The Stranglers – detskými vzormi, dokazovať si nemusia nič, tak sa stále hrajú. A je to skvelé. A treba povedať, že na rozdiel od našich západných susedov je na Slovensku kapiel tohto rangu ako šafranu.
CHVM pripravili pestrú kolekciu noviniek.
Spojili na nej nespojiteľné osoby, ako básnika Antona Pižurného a multiumelkyňu Gudrun z Ľahkej múzy (tu ako B-Rabbit).
Dali si záležať na textoch a na zvuku albumu, ktorý odhaľuje aj ich nedostatky, taký je dobrý. Kapela ich ale nijako nerieši, autenticita (veľmi správne) dostala prednosť.
Prestrosť zvýrazňuje striedanie hlasov za hlavným mikrofónom.
Ako Elán v najlepších rokoch. (To len podpichujem.)
Cédečko rozbieha titulný Chliev, na ktoré nadväzujú výborné Fialky s temným textom navrátilca Jula Beritha.
Vypointované sloganovité Pižurého texty Koľaje a List vo fľaši držia líniu temnoty podzemia. Mrazivá atmosféra.
V Koľajách a výbornej Lodi sa na base, ale aj ako spevák prezentuje hlavný hýbateľ CHVM Ľuboš Dzúrik, inak dnes viac nehrajúci kormidelník tejto undergroundovej lode. Jeho basový zástoj na ostatných skladbách zaobstaral Peter Kops, ktorý je podpísaný až už pod zmieneným zvukom cédečka.
Ľuboš prispel aj výbornými textami. Okrem Lode, sú to punkové Skartovačky a záverečná (ako vždy, to najdrsnejšie nakoniec) pieseň… Veď si vypočujte, ktorá. Najhoršie je, že vám aj po doznení hučí v hlave.
Z autorov textov ešte vyzdvihnime Tóna Sulíka (Všetko sa dá, s chytľavým sloganom a Chyťte zlodeja, s miernym významovým posunom tohto okrídleného úslovia) a Renátu Kaščákovú („vyřádila“ sa minule na projekte Modré auto, vydanom spolu s Bordelom, teraz prispela jedinou, o to silnejšou skladbou Kult tuku). Ale slabého miesta niet ani u ďalších autorov. Pestrosťou piesní sa CHVM vyhli vate, čo sa im v minulosti nie vždy tak darilo.
Hudobne je to temný alternatívny nudergorund, no songy nestrácajú pesničkovú formu a často z nich vytŕčajú znaky punkovej hravosti. Pre zaujímavosť, Správa využíva podobný riff aký mali Chiki liki tu-a. Z albumu je jasné, s akými kapelami sú CHVM v rovnakom bahne, a zjavne sa v ňom dobre rochnia.
Na albume sa odzrkadľuje, že chlapci už nie sú najmladší a majú svoje zdravotné komplikácie. O to naliehavejšie znie napríklad až deklamatívny hlavný vokál Mira Punu v takom Liste vo fľaši, aj inde.
Spoza celkového temného (nielen) textového vyznenia prekúkajú po viacnásobnom počutí (v aute) sporadicky lúče nádeje a veselosti.
Atmosféru umocňujú hostia. Mikoláš Chadima je v tomto žánri top, spomenúť ho treba už z princpípu.
Gudrun aka Black Rabbit oprášila niekdajší spoločný song s CHVM Šialebé sanatórium s rozkošne naivným divokým textom a prispela i vokálmi. Prvý raz sa pridali aj externí speváci z junioroskej liahne CHVM.
A hoci CD vznikalo na etapy, všetko sa stretlo na jednom mieste ako malo a tvorí ucelený celok, pričom každá z piesní môže smelo fungovať aj osobitne.
CHVM si nemusia nič dokazovať. Ani nikomu. Táto sloboda sa pozitívne prejavuje v ich tvorbe. Ktovie, či sa v pretlaku komenrcie (ale toto nie je nič nové na svete) podarí Chlievu dostať k mladšiemu publiku. Lebo hoci sú CHVM na scéne štyri dekády, stále je na nich čo objavovať a stále by mohli byť pre novú generáciu objavom.
Zo srdca to tým mladým želám a kapele takisto.
Video Šialené sanatórium: https://www.youtube.com/watch?v=8gn0rl8foU4
Celý album free na bandcampe: https://chvm.bandcamp.com/album/chliev
Nejaké linky: Dávny rozhovor 2002: http://frenky.sk/clanok/186/chvm_-_chor_vazskych_muzikantov.html
Tunel: http://www.frenky.sk/clanok/820/chvm-30_a_tunel.html
Bordel (+ Modré auto): http://www.frenky.sk/clanok/1065/imt_smile-_komara-_chvm_plus_modre_auto.html
…underpunk… . http://frenky.sk/clanok/821/chvm-underpunk.html
…a trochu staroveku: http://www.frenky.sk/clanok/193/chor_vazskych_muzikantov_-_cds_14_a_11.html
dnes | Pridal: Michal Frank | Na cestách | čítané: 24 krát | Zdieľať |
Súvisiace články
http://frenky.sk/clanok/1337/chvm-chliev__album_legendy_charakterizuje_slovo_pestrost.html
také zamyslenie ohľadom budúcoročnej pohody…všetci vieme že na pohodu chodí cca. 30.000 ľudí…budúci rok 2021 majú byť konečne Olympijské Hry z tohto roku 2020…na hrách bude okolo 30.000 športovcov…tak sa pre zaujmavosť pozrite čo sa pre nich chystá…myslíte si ešte stále že pohoda o rok je reálna…???
https://www.cas.sk/clanok/1041560/organizatori-oh-v-tokiu-clenov-vyprav-planuju-rozdelit-do-bublin/
https://chvm.bandcamp.com/
Píše Barbora Opiel
Autor textu Chliev
Ahoj ahooj, CDcko je super, stale ma akosi drzi pocit, ze je „modernejsie“, „novsie“… ci ako to povedat. Velmi sa mi pacia Fialky nad hrobom (nepamatam si vsetky nazvy presne ). Zatial mi stale fici v aute, uz som neratala, kolky krat Dost ste vymakali muziku , super zvuk.
Tazko to zhrnut tak vsetko naraz, kazda pesnicka ma nieco do seba 🙂 ..uprimne, napr. Kolajniciam som najprv nevedela „prist na chut“ a teraz sa ich neviem zbavit, super.
Dakujem a pozdravujem
Píše Michal Frank……
Počúvam to v aute
Preto to chvíľu trvá, ale chytám recenziu
Je to parada – fakt
Píše Renáta Kaščåková
Neni depresivne, je zo zivota. Ako aj ine vase cd. Najviac sa mi lubi Dosrany a dostany. A potom Kult tuku, ale to som zaujata 🙂 Zajtra si to pustim este raz lebo dnes ma furt cosi vyrusovalo. Ale dobre je to, moze byt
http://www.mchband.cz/diskografie.htm
Shemale Tube Videos – Recently added Galleries
http://irishdatingapps.telrock.net/?violet
trans free movies thai ladyboys semales video shemal free movies shemails
….je pravda, že CD možno dozrievalo dlhšie…no počuť to…vyhrali ste sa viac…aranžmány sú prepracovanejšie a atmosféra je o čosi ťaživejšia…poďme na jednotlivé skladby….Chliev je štandardný rozjazd…no už druhé Fialky počuť dosť iným zvukom, aký by sa od vás čakal…sú tam pekné gitary a skladba má podmanivú atmosféru…Koľaje..určitá nervnosť skladby dobre korešponduje so štekavým saxíkom Chadimu…List je v pomalšom tempe s výborným saxom…Loď je počuť temer až filmovou hudbou s ťaživou stopou….Nalejme a opäť iný prístup ku štruktúre skladby, než by sa u vás čakalo…použitie tuby dáva skladbe správny punc….Peklo a Skartovačky sú svižné..šlapavé záležitosti….v Slobode je pekný dialóg gitary a basy v strede skladby..ženský vokál v pozadí dodáva skladbe až etno-nádych….Sanatórium je spestrenie ženským vokálom…hudobne mi skladba pripomína českú novú vlnu 80-tych rokov….v Chyťte zlodeja ste mi pripomenuli, ako kedysi hrával Dybbuk a v Kulte tuku a Správe, ktoré sú pekne svižné, ste mi zasa pripomenuli Hudbu Praha z 90-tych rokov….Všetko sa dá je pre vás typická skladba a prichádza nasrdená Dosratý…kde dúfaš, že sa to zmení….tridsať rokov dozadu ste čakali, čo sa stane, keď v Berlíne sa zrúti stena….to sú paradoxy….CD i napriek hodinovej stopáži pekne odsýpa…spomalili ste…zvážneli…no vidieť /počuť/, že vás to baví…návrat ? strateného /či neaktívneho/ Jula B. počuť výrazne…je to skôr alternatíva, underground ako punk…bude zaujímavé sledovať reakcie z Čiech, kde má podobná hudba pevnejšie korene…takže za mňa….Chliev neskončí v chlieve….ale bude rotovať v prehrávači často…a dovolím si parafrázovať niekdajší štvavý článok o „novej vlne se starým obsahem“…vy ste starí psi…s novým korením….blahoželám..
.Martin Mažár
To čo v tom bublaní dávate za perly? CHVM je ako zapichnúť prasa, treba to zachytiť 🙂 Ja sa dobre bavím.
Michal
Nepochopil si
Je to takto
Keď zapichne mäsiar prasa a vtedy strieka ta čerstvá horúca krv ktorá sa zachytí a dá za dojaternic
Chvm .resp Jébé keď zahrá nejaký nový motív tak tuto prvotinu treba hneď zachytiť
Ked to neskôr rozvijame a vylepšujeme tak je to uz nahovno
To som pochopil. Vypichol som to ako jednu z najlepších hlášok, čo tam zazneli. A že ich tam bolo.
Dnes bolo s vami bublanie
live stream chvm 40
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=-uoAwy8x_Xo
https://m.youtube.com/watch?feature=youtu.be&v=-uoAwy8x_Xo
Dnes o 20 00 stream koncert CHVM
Stream pôjde na zije.klubluc.sk nie na fb
https://zije.klubluc.sk/
Vždy sme chceli mať rockový klub ahaho
Ešte
Zajtra live stream
Caute, tak chliev je namakane textovo aj hudobne.Dokonale zladene.Niekedy clovek nevie ci sa smiat ci plakat.Proste je to ako sam zivot plynie…. vesele pesnicky o smrti.Najvac sanatorium a list vo flasi… asi od borovicky 😀 Aj detom sa to doma paci 😀
Tak sa zase niekedy na koncerte !
Michal Jurica
Berlin
Prvé, čo mi udrelo do uší je kolísajúca kvalita. Pesničky zo začiatku albumu sú skoro ako zo skúšobne, ale postupne sa to vyšperkuje a hudobná kvalita rastie. Možno za to môže ale iba spev v niektorých pesničkách, lebo čím viac to počúvam, tým menej to vnímam. Každopádne to vôbec nie je zlé, robí to album zaujímavejší (a kto ma pozná, tak vie, že mám radšej dobrú zašumenú hudbu, než dokonale zahratú nudu).
Čoho som sa obával boli texty, ale zbytočne. Sú super a aj keď negatívnejšie, tak to snáď nikomu nevadí. Veď sme predsa vyrastali na HTčku, Slobodke, Joy Division, The Cure… Výborný nápad bol naspievať každú pesničku niekym iným.
Aby som neplkal iba tak abstraktne, tu je pár slov k pesničkám, ktoré ma zaujali:
Fialky – bar zo 70. rokov, páni v oblekoch balia znudené dámy a do toho hrajú Fialky, toto nije je moc podľa môjho gusta, ale do Derricka ako robené
Koľaje – toto je klasické CHVM a hitovka na koncerty, hudobný nával pri refréne je paráda a osobne vyskúšané pri premiére dokumentu v TN
Loď – jemné mrazenie na chrbte, najlepšia atmosféra na albume
Nalejme si čistého hnusu – Berithov spev je neskutočný, paráda
Sloboda – Mišák + sloboda = to nemôže byť nikdy zlé, navyše sa pochmúrna atmosféra hodí k jeho hlbokému hlasu
Všetko sa dá – pri tejto sa mi prehnalo hlavou: no počkať, to znie ako starý anglický rock, niečo ako Stranglers
Hudobne je to bez chyby (ako niekto hovoril na poslednom koncerte „oni hrajú ako rádio“), dobre sa to počúva a som príjemne prekvapený. Tak sa držte a teším sa na koncert!
Ahoj Luboš,
asi 3×na preskačku v aute. Texty stále aktuálne.Dominantné sú basové figúri ako obvykle,
škoda,že znejú zvukovo dosť rovnako.
Je to trošku z
iného cesta,ale môže byť. Bordel na mňa zapôsobil viac, taký dobrý obed s aperit.,s domácim hov.vývarom a parádnou šniclou a pivisko.
U Chlievu som si tak nepošmákol.
J.
Juri Konečný ab normal
https://www.rockpalace.cz/
Sedm hříchů aneb radost ze smrtiČíst 30 krát
CHVM- Chliev 2020
Pro někoho překvapení, pro někoho i menší šok….Ľuboš Dzúrik skončil na postu baskytaristy.
Co k tomu více napsat, snad jen, že nové album produkoval a jako o nehrajícího, zpívajícího kapelníka a takřka principála o něj strach nemám. V československém podhoubí je Ľuboško pevně vsazen do mozaiky nekomerční muziky, pracuje s pokorou a s citem pro detail. Chliev je naprosto skvělá deska, níže se k tomu ještě určitě dostanu a doufám, že na další tvorbě bude opět hrdě stát v basové lince.
Borovička a bravčové vo vlastnej šťave je při zkouškách i při nahrávání prvořadé….kapela si užívá podzim života, kamarádství a nikam se netlačí.
O zvuk a nahrávání se postaral Peter Kops, který se chopil i basy…a napíšu to diplomaticky, je stejně dobrý jako Ľuboš.
Nebudu se tu rozepisovat o mých oblíbencích, kteří na horké novince hrají a zpívají, snad jen, že navrátivší se J. Berith vtiskl do dílka šťavnaté kytarové vychytávky, které úzce korespondují s dominantní basou a bylo by ostudou nezmínit mrazivou šílenost nepřehlédnutelné Gudrun z Ľahké Múzy, no a Mikoláš Chadima, který s kapelou spoluvytvářel i na Bordellu, je alternativa sama o sobě.
Chór Vážskych Muzikantov se vrací hluboko do undergroundu, nečekejte optimistické nálady, rozjezd je opravdu pomalý, ponurý a hitového potenciálu jako šafránu…..však zmíním znovu nahrané kultovní Šialené Sanatorium….Hilda Gavačová si to po letech zase užívala. Hostování extravagantní zpěvačky, byla trefa do černého, její ostré nehty se zasekávají hluboko pod kůži posluchače a klip, který byl avízován dávno před vydáním Chlieva, je dokonalý.
A proč se zmiňuji v titulce o hříchu a darebáctví ? Když si cédo řádně naposloucháte a nabažíte se muziky, vnořte se do textů…jasně a zřetelně je tu brána na paškál nestřídmost a obžérství, zkorumpovanost úředníků a politiků, z čehož si odvodíte nepokradeš a závist tu má taky své místo. Za svou prvotní myšlenku se omlouvám, pokud jste nenapočítali všech sedmero neřestí…však přidám i další závažná témata, které je třeba nebrat na lehkou váhu…..o svobodě…jak moc bychom si jí měli vážit, o gaunerech a jejich zničených složkách, kteří nám tu vládnou a mnoho dalšího hnusu.
Undergroundový a punkový guláš musí chutnat všem, kteří mají CHVM v oblibě, vracejí se do období kolem Tunelu a s ještě větší dávkou pesimismu. Oproti Bordellu, kde byla cítit bojovná nálada, revolta a odhodlanost je Chliev plný odevzdanosti a hluboké deprese…..je krásné snít o druhém břehu……
Pro Rockpalace Havrďák
https://hudba.zoznam.sk/spravy/07-10-2020-zomrel-jeden-z-najvplyvnejsich-rockerov-eddie-van-halen-prehral-boj-s-rakovinou/
Dnes vyrazilo z dielne Fukkavica records do Českých zemí naše milé prasa na novom Cd Chliev od kapely Chvm. OKOLO 700 cd putuje ako dar do spriatelených vydavateľstiev, POLÍ PĚT v Prahe, DREVENÁ CIKÁDA v Brne, GUERILLA RECORDS v Lounech a do MĔLNIKA. Verím že si nájde svojich poslucháčov a bude sa Vám páčiť
Keď k Vám dorazí, dajte nám vedieť.
Budeme sa tešiť
Chvm Trenčín
Fanúšik
Majco
Muziku robíte nahovno ale mam vas rad