Půjčuj! Rozmnožuj! Rozšiřuj!!
Toto heslo provázelo vydavatelskou činnost Petra Cibulky. Petr Cibulka patřil
k signatářům Charty 77 a svoji samizdatovou činnost zahájil v první polovině 70. let. V té
době se začal především soustředit na opisování literárních textů a publikací, avšak jeho
zájem o hudbu ho přes přepis textů undergroundových kapel dostal až do samizdatového
časopisu Jazzová sekce, kde do prostředí undergroundu stále více pronikal. Petr Cibulka
měl v souvislosti se samizdatovým vydáváním a distribucí nosičů a literatury velké
problémy s tehdejším režimem. Celkem pět let strávil v cele od počátku svých činnosti až
do roku 1989. Poprvé se tak stalo v roce 1978, kdy uspořádal domácí koncert Jaroslava
Hutky, Propuštěn byl po třech letech. Uvěznění ho však nijak neodradilo od šíření
zakázané literatury a hudby a svou práci ještě prohloubil. Začal spolupracovat
s placenými i neplacenými písařkami a vytvořil síť výroby a distribuce literárního a
politického samizdatu. Začal také spolupracovat s řadou zvukařů, se kterými duplikoval
nahrávky režimem pronásledovaných či nepodporovaných hudebníků a také hudební
záznamy z tajných koncertů.100 Začal vytvářet tak zcela ojedinělý archiv a širokou síť
nahrávek, které jsou dosud přístupné v archivu Libri Prohibiti. Archiv také rozšířil o
nahrávky tuzemských i zahraničních interpretů, a především folkových písničkářů.
Důležité podotknout, že k šíření zakázané hudby mu sloužily právě kazety, jakožto
dostupné a lehce duplikovatelné médium. Jeho činnost však byla potřetí a naposledy
pozastavena odsouzením v roce 1985, kvůli incidentu v restauraci, za který byl odsouzen
pro trestný čin hanobení národa a rasy. Ve vězení strávil jeden rok a po návratu se
k vydavatelské činnosti opět vrátil. Jeho nabídka magnetofonových pásek a kazet podniku
S. T. C. V (Samizdat Tapes Cassettes and Videos, kde mnohé kazety vydával pod
označením C. A.N. A. S. – Czechoslovak Authentic Non – Commercial Amateur Scene)
čítala přes 500 nahrávek.101 Petr Cibulka se však docela lišil od ostatních samizdatových
vydavatelů, a to především způsobem distribuce a také propagací. Svou nabídku inzeroval
v časopisech Jazzová sekce či Host, a po ukončení činnosti Jazzové sekce, také v Melodii.
Časopisu, který byl režimem podporovaný. I jeho způsob výběru hudebníků a kapel byl
odlišný například od později zmiňovaného labelu Fist Records. Petr Cibulka k této práci
přistupoval spíše pirátsky, nedomáhal se souhlasu či nesouhlasu interpretů, a také
nahrávky nijak neupravoval. Jeho přístup byl spíše politický a odbojový, nežli výběrový
a umělecký. Archiv Libri Prohibiti v současnosti čítá 484 položek katalogu S. T. C. V.
Tyto kazety byly prodávány většinou v původních obalech spolu s artworkem, který
navrhli různí autoři. Dosud se hovoří o třech ilustrátorech: Janek S., Paznecht a TooR.
Z nich se podařilo identifikovat jen Janka S jako Jana Soldána. Ten byl v osmdesátých
letech členem undergroundové komunity v Libině u Uničova. 102
Petr Cibulka distribuoval své nahrávky v Brně i v Praze. Několikrát do měsíce
přejížděl veřejnou dopravou s plnými taškami kazet, knih a dalších zakázaných materiálů.
Své produkty však musel prodávat. Náklady na výrobu byly vysoké, a i přes to, že tímto
upadl v nelibost mnoha kapela a posluchačů, nenechával si podle svého nástupce Mikoláš
Chadimy vůbec nic. Pro Petra Cibulku byl toto jeho vlastní boj s režimem. Jak už je dříve
zmíněno, samizdatovém nahrávání a vydávání hudby se však nevěnoval jenom Petr
Cibulka, ale patřil sem také Mikoláš Chadima, který vydával pod značkou Fist Records
avšak v o dost menším měřítku než Cibulkův podnik S. T. C. V. Důležité je také zmínit,
že kazety a tištěné materiály Petr Cibulka prodával, dále se však šířily zdarma. Vznikala
tak určitá síť, kdy se první kazety stále kopírovaly a dostávaly mezi více lidí.
Original music video for Duchess by The Stranglers released as a single on 10th Aug 1979. Directed by Russell Mulcahy.
TOTO HUDOBNÉ VIDEO BOLO V TEN ISTÝ DEŇ HNEĎ AJ ZAKÁZANÉ – ZA RUHANIE!!!
NA 3sat
zajtra
Sobota, 31.12.2022
05.45 Sting: A Winter´s Night
Durham Cathedral, Durham, Velká Británie (2009) (premiéra)
06.30 Rod Stewart: It Had to Be You
Sony Studios, New York City, USA (2002) (premiéra)
07.15 Carly Simon: A Moonlight Serenade
Queen Mary 2, USA/Velká Británie (2005) (premiéra)
08.00 Neil Diamond: Thank You Australia
Sydney Sports Ground, Sydney, Austrálie (1976) (premiéra)
08.45 Creedence Clearwater Revival: Live at The Royal Albert Hall
Londýn, Velká Británie (1970) (premiéra)
09.30 Supertramp: Live in Paris
Pavillon de Paris, Paříž, Francie (1979) (premiéra)
10.45 Fleetwood Mac: The Dance
Warner Brothers Studios Burbank, Kalifornie, USA (1997) (premiéra)
12.00 a-ha:True North
Svmmehallen Concert Hall, Bod, Norsko (2021) (premiéra)
12.45 Peter Gabriel: Live in Athens
Lycabettus Hill Theatre, Atheny, Řecko (1987) (premiéra)
14.00 Bruce Springsteen: Live in Barcelona
Palau Sant Jordi Arena, Barcelona, Španělsko (2002) (premiéra)
15.00 John Mayer: Where the Light Is
Nokia Theatre L.A., Los Angeles, USA (2007) (premiéra)
15.40 Johannes Oerding: Live am Kalkberg
Bad Segeberg, Německo (2019) (premiéra)
16.40 Queen & Adam Lambert: Summer Sonic – Live in Tokyo
Summer Sonic Festival, Chiba, Marine Stadium, Japonsko (2014) (premiéra)
18.00 Céline Dion: Taking Chances World Tour
TD Garden, Boston, USA a Bell Centre, Montreal; Kanada (2008) (premiéra)
19.15 Sarah Connor: Herz Kraft Werke – Live
Barclaycard Arena, Hamburg, Německo (2019)
20.15 Herbert Grönemeyer: Mensch – Live
Schalke Arena, Gelsenkirchen, Německo (2003) (premiéra)
21.30 The Rolling Stones: Licked Live in NYC
Madison Square Garden, New York, USA (2003) (premiéra)
22.45 AC/DC: Live at Donington
Donington Park, Leicestershire, Velká Británie (1991)
23.45 Jennifer Lopez: Let´s Get Loud
Roberto Clemente Coliseum, San Juan, Puerto Rico (2001) (premiéra)
Neděle, 01.01.2023
00.40 Jamiroquai: Live in Verona
Arena di Verona, Verona, Itálie (2002) (premiéra)
01.40 Foo Fighters: Live at Wembley
Wembley Stadium, Londýn, Velká Británie (2008) (premiéra)
02.40 Oasis: Live at Barrowlands
Koncert
Odpocivaj v pokoji
JET BLACK
Na dennikn.sk je rozhovor s Miškom Kaščákom. Toto je par fotiek z toho
ďalší odišiel do pankového neba:
https://www.cas.sk/clanok/2738243/rokenrolove-nebo-sa-opat-rozrastlo-jeden-z-najlegendarnejsich-gitaristov-65-podlahol-rakovine/
nešťastné:
https://www.topky.sk/cl/100314/2407831/Byvaleho-clena-Red-Hot-Chilli-Peppers—63–nasli-mrtveho–Zabila-ho-nestastna-nahoda-
Ufff https://m.youtube.com/watch?v=g-38GX2YQig
R.O.P.
https://m.youtube.com/watch?v=g-38GX2YQig
R.O.P.
Družba Jeste jsme se nedohodli a BBP a CHVM
Chvm mikulov
Rammstein v Trenčíne
Wattie
Už dnes
Půjčuj! Rozmnožuj! Rozšiřuj!!
Toto heslo provázelo vydavatelskou činnost Petra Cibulky. Petr Cibulka patřil
k signatářům Charty 77 a svoji samizdatovou činnost zahájil v první polovině 70. let. V té
době se začal především soustředit na opisování literárních textů a publikací, avšak jeho
zájem o hudbu ho přes přepis textů undergroundových kapel dostal až do samizdatového
časopisu Jazzová sekce, kde do prostředí undergroundu stále více pronikal. Petr Cibulka
měl v souvislosti se samizdatovým vydáváním a distribucí nosičů a literatury velké
problémy s tehdejším režimem. Celkem pět let strávil v cele od počátku svých činnosti až
do roku 1989. Poprvé se tak stalo v roce 1978, kdy uspořádal domácí koncert Jaroslava
Hutky, Propuštěn byl po třech letech. Uvěznění ho však nijak neodradilo od šíření
zakázané literatury a hudby a svou práci ještě prohloubil. Začal spolupracovat
s placenými i neplacenými písařkami a vytvořil síť výroby a distribuce literárního a
politického samizdatu. Začal také spolupracovat s řadou zvukařů, se kterými duplikoval
nahrávky režimem pronásledovaných či nepodporovaných hudebníků a také hudební
záznamy z tajných koncertů.100 Začal vytvářet tak zcela ojedinělý archiv a širokou síť
nahrávek, které jsou dosud přístupné v archivu Libri Prohibiti. Archiv také rozšířil o
nahrávky tuzemských i zahraničních interpretů, a především folkových písničkářů.
Důležité podotknout, že k šíření zakázané hudby mu sloužily právě kazety, jakožto
dostupné a lehce duplikovatelné médium. Jeho činnost však byla potřetí a naposledy
pozastavena odsouzením v roce 1985, kvůli incidentu v restauraci, za který byl odsouzen
pro trestný čin hanobení národa a rasy. Ve vězení strávil jeden rok a po návratu se
k vydavatelské činnosti opět vrátil. Jeho nabídka magnetofonových pásek a kazet podniku
S. T. C. V (Samizdat Tapes Cassettes and Videos, kde mnohé kazety vydával pod
označením C. A.N. A. S. – Czechoslovak Authentic Non – Commercial Amateur Scene)
čítala přes 500 nahrávek.101 Petr Cibulka se však docela lišil od ostatních samizdatových
vydavatelů, a to především způsobem distribuce a také propagací. Svou nabídku inzeroval
v časopisech Jazzová sekce či Host, a po ukončení činnosti Jazzové sekce, také v Melodii.
Časopisu, který byl režimem podporovaný. I jeho způsob výběru hudebníků a kapel byl
odlišný například od později zmiňovaného labelu Fist Records. Petr Cibulka k této práci
přistupoval spíše pirátsky, nedomáhal se souhlasu či nesouhlasu interpretů, a také
nahrávky nijak neupravoval. Jeho přístup byl spíše politický a odbojový, nežli výběrový
a umělecký. Archiv Libri Prohibiti v současnosti čítá 484 položek katalogu S. T. C. V.
Tyto kazety byly prodávány většinou v původních obalech spolu s artworkem, který
navrhli různí autoři. Dosud se hovoří o třech ilustrátorech: Janek S., Paznecht a TooR.
Z nich se podařilo identifikovat jen Janka S jako Jana Soldána. Ten byl v osmdesátých
letech členem undergroundové komunity v Libině u Uničova. 102
Petr Cibulka distribuoval své nahrávky v Brně i v Praze. Několikrát do měsíce
přejížděl veřejnou dopravou s plnými taškami kazet, knih a dalších zakázaných materiálů.
Své produkty však musel prodávat. Náklady na výrobu byly vysoké, a i přes to, že tímto
upadl v nelibost mnoha kapela a posluchačů, nenechával si podle svého nástupce Mikoláš
Chadimy vůbec nic. Pro Petra Cibulku byl toto jeho vlastní boj s režimem. Jak už je dříve
zmíněno, samizdatovém nahrávání a vydávání hudby se však nevěnoval jenom Petr
Cibulka, ale patřil sem také Mikoláš Chadima, který vydával pod značkou Fist Records
avšak v o dost menším měřítku než Cibulkův podnik S. T. C. V. Důležité je také zmínit,
že kazety a tištěné materiály Petr Cibulka prodával, dále se však šířily zdarma. Vznikala
tak určitá síť, kdy se první kazety stále kopírovaly a dostávaly mezi více lidí.
Original music video for Duchess by The Stranglers released as a single on 10th Aug 1979. Directed by Russell Mulcahy.
TOTO HUDOBNÉ VIDEO BOLO V TEN ISTÝ DEŇ HNEĎ AJ ZAKÁZANÉ – ZA RUHANIE!!!
Original music video for Something Better Change by The Stranglers released as a single on 22nd July 1977.
https://thestranglers.co.uk/something-better-change-straighten-out-single-45th-anniversary/
Original music video for Straighten Out by The Stranglers released as a single on 22nd July 1977.
Dnes o 19 00 Chvm v šenku u Trubice
Farská ulica Trenčín
Chvm Boskovice
Jeste jsme se nedohodli Boskovice
Pohodá
Boskovice chvm
M mmmm Miškovi Kasčakovi všetko najlepšie k 50
Miškovi Kasčakovi všetko najlepšie k 50