Začiatkom roka 1980 v úplných prvopočiatkoch po vzniku našej kapely sme sa každú stredu po štvrtej vyučovacej hodine stretávali v pivnici u našich rodičov. Tá pivnica mala ešte jednu veľkú výhodu Boli v nej uskladnené zaváraniny. Tie sme pravidelne otvárali a vyjedali. Ostávali po nás len prázdne poháre s kôstkami od čerešní.
Niektorí sme nevedeli na svoj nástroj ani ťuknúť, ale vôľa hrať v kapele bola oveľa väčšia ako tento malicherný problém. Boli to časy, keď sme dávali dokopy papierové bicie z krabíc Persilu, ktoré boli oválne a pripomínali bubny, dve španielky so snímačom, harmonika á la varhany a jeden mikrofón. Všetko toto sme nejako zapojili do kotúčového magnetofónu a cezeň to akotak hralo. Všetky tieto prvé pokusy sme poctivo nahrávali a po každej skúške kapely sme mali nahratú hodinovú kazetu. Tú sme medzi sebou počúvali a tešili sa z toho, že sme výborná kapela. Tie zvuky veľakrát boli len zvukmi a nejakým šramotom a ani náhodou to neznelo ako hudba. Neviem či sa to dodnes oveľa zlepšilo. Samozrejme v tej dobe každá dobrá kapela spievala po anglicky. Spevákom bol Mireček, ktorý sa po anglicky nikdy v škole neučil. Vedel len po nemecky a aj to len trochu. Najzaujímavejšou pasážou z tých prvých nahrávok bolo ladenie najhrubšej struny na španielke. Tá vydávala cez ten kotučák taký skvelý hrubý preboostrovaný skreslený zvuk, ktorý pripomínal kravské bučanie. A tak sme niekedy ladili tú strunu aj dvadsať minút a vlastne už sme ju ani neladili, ale naschvál neustále povoľovali a zasa napínali. A tak stále dokola. Čím viac bola struna povolená tým viac pripomínala bučanie kravy. Niekedy sme aj sami pochybovali o tom, že to je gitara a nie krava. Bučanie bolo tak dokonalé, ako živé. Najlepšiu nahrávku sme nazvali „Kravský pôrod“. To už bola predzvesť, že naša kapela bude trochu iná ako všetky ostatné. Snom každej kapely bolo vydať dlhohrajúcu platňu. A tak sme prichystali jednu kazetu s tým naším šramotom a aj s Kravským pôrodom a poslali sme to rovno do OPUSU, čo bolo vtedy jediné slovenské vydavateľstvo, či nechcú vydať takúto skvelú muziku. Nechceli… Kazetu s Kravským pôrodom nám však už nikdy nevrátili. A tak hudobný svet prišiel o jeden z možných svetových hitov. Možno by ho postihol podobný osud ako Stairway to heaven od Zeppelinov
mladenci, pred casom ste zhanali dobry zdroj na pálenô. kto ma zaujem nech mi napise spravu do mailu, jeden staronovy som nedavno otestoval a nakupil si z neho. tak mozem posunut kontakt.. =;o)
Začiatkom osemdesiatych rokov minulého storočia bolo veľmi málo príležitostí koncertovať s kapelou. Preto sme uvítali aktivitu trenčianskeho kultúrneho osvetového strediska , ktoré každoročne usporadúvalo súťaž trenčianskych amatérskych hudobných skupín. Tá súťaž, alebo prehliadka sa volala Trenčiansky hudobný festival mladých. My sme sa na ňom s kapelou CHVM zúčastnili v rokoch 1983, 1984, 1985. Mesto Trenčín sa v tej dobe hemžílo kapelami, ale myslím si že v dnešnej dobe je to podobné. Kapiel je tu stále dostatok. Dôkazom toho býva aj každoročná prehliadka mladých kapiel s názvom GYMPELROCK. Ale poďme k tomu THFM. Tento festival zhruba mapoval trenčianske kapely a zároveň ich mali politickí pohlavári pod drobnohľadom. Vyzývali kapely, ktoré sa chceli festivalu zúčastniť , aby doručili nejakú štúdiovú alebo garážovú nahrávku, na základe ktorej kapelu vybrali, alebo nevybrali do základného kvalifikačného kola. To nás donútilo po prvýkrát navštíviť amatérske nahrávacie štúdio a nahrať prvú štúdiovú nahrávku. Keď komisia vybrala vašu kapelu, tak tá koncertovala v prvom kvalifikačnom kole. Krátky 25 minútový koncert stačil na to, aby vás odborná porota ohodnotila a veľkú váhu mal hlas diváka, ktorý hodnotili intenzitou potlesku, alebo dĺžkou reťaze pospájanej z farebných C-čiek. Každý divák mohol dať jedno C-čko len jedinej kapele. Každá mala totiž pridelenú určitú farbu. Ktorá kapela mala najdlhšiu reťaz, postúpila ďalej do ďalšieho kola s „hlasom diváka“. Našu kapelu CHVM odborníci vždy zvozili pod čiernu zem, ale diváci nás vždy podržali a vždy sme získali hlas diváka. Podobné bláznivé kapely ako tá naša boli AB NORMAL, ŠMOX, AJHĹA, HOMEMADE, DKP, KOSTIHOJ. Rockové a metalové kapely boli KAMIÓN, VITAMÍN, HOJA ĎUŇĎA , KEKS, IMPULZ. Jazzrockové KOMA, CODA. Kapely ktoré hrávali svadby a zábavy boli MODIFIK, HATTRICK, PAX. V každom kole bývalo asi šesť kapiel. Z nich jedna alebo dve víťazné postupovali do ďalšieho kola. Do semifinále. Potom to celé pokračovalo znovu až do finále. Finále potom prebehlo v amfiteátri na trenčianskom hrade. Každoročne sa nám podarilo postúpiť do finále a tam sme už nikdy nemali žiadnu šancu v konkurencii zábavových a svadbovych kapiel. Veľmi sme sa tešili na finálový koncert na hrade. Z troch finále totiž dvakrát pršalo a ten Open air koncert sa presunul zase do kina Hviezda, kde sme ju už v hrali stokrát. Vždy za víťazstvo v „hlase diváka“ sme obdržali kopu pre nás „hodnotných“ gramofónových platní, typu Elán, Karol Duchoň,Dušan Grúň a Ala Pugačevová. Tie platne sme vždy aj tak dali Katke a ona ich tiež nepočúvala. Dokonca o THFM dávali aj reportáž v Československom rozhlase. Spomenuli aj našu kapelu a pustili desať sekundovú ukážku s komentom :“viac počúvateľných pasáží sme u tejto hudobnej skupiny CHVM nenašli „.
Nakoľko v Trenčíne bol hlad po koncertujúcich kapelách, všetky koncerty boli beznádejne plné po okraj. Tie kvalifikácie sa konali v kine Hviezda. Celé mesto bolo polepené plagátmi a my sme boli hrdí, že názov našej kapely na plagáte ktosi vylepil na stĺp a nemuseli sme ten názov striekať po stenách sprejom, ako sme to mali vo zvyku. Kino Hviezda malo aj balkón. Tam divákov nepúšťali z jediného dôvodu. Tam totiž sedávali príslušníci ŠTB. V tých dlhých šedivých baloňákoch a klobúkoch s kufrikmi vyzerali naozaj veľmi nenápadne. Vždy sme si ich boli pozrieť potajme cez pootvorené dvere. Väčšinou tam chodievali naraz traja príslušníci. Ich prítomnosť v nás vyvolávala ešte väčší adrenalín, ako keby tam neboli. Vtedy JéBé, ktorý čerstvo ušiel hrobárovi z lopaty, a mal ich silne „na háku“, začal rozprávať všelijaké dvojzmyselné poznámky, hlavne na adresu socialistického zriadenia. V dobách pred revolúciou bolo povinné na koncertoch v hľadisku sedieť na zadku a ten kto nesedel a tancoval, bol rebel a nepriateľ štátu. Pred jednou našou piesňou JéBé povedal :“Táto skladba je diskotéková, ale netancujte!!!“ Veľa ľudí, pankáčov sa neudržalo a začalo tancovať na to naše ‚disco „. Vtom sa otvorili dvojkrídlové bočné dvere do Hviezdy a policajti začali nakladať tancujúcich pankáčov do troch pripravených policajných „Antonov“.Bolo to v roku 1985. Na policajnej stanici ich vypočúvali a nútili ich umyť si naježené vlasy. Niektorí by vedeli rozprávať, že Peter Cigáň? Po tomto incidente sme už viac na THFM nevystúpili. Veď to boli všetko naši fanúšikovia!!!
V každom prípade bol THFM veľmi pozitívny krok v trenčianskom kultúrnom dianí. Často v odbornej porote sedávali všelijakí členovia trenčianskeho orchestra, alebo aj sám pán riaditeľ odboru kultúry. Ten vždy s nechuťou odovzdával JéBému cenu so slovami :“Julo, ja viem, že sa snažíš o to aby si tu znel ako Frank ZAPPA. Ale ZAPPA mal za sebou poriadnu kapelu,ktorá vedela hrať, nie takýchto odkundesov ako máš ty. Mal by si sa ich zbaviť a vymeniť za lepších!!!“ JéBé nás doteraz nevymenil a myslím že dnes sa môže na svoju doprovodnú kapelu stopercentne spoľahnúť.
Myslím, že JéBé teraz musí svoju „doprovodnú kapelu“ dobiehať. To už kruci nie je žiadna banda odkundesov. Začal som zasa chodiť na skúšky a pripadám si ako totálny outsider. Sem-tam sa trafím do taktu a zavŕzgam, spácham nejakú kakofóniu ale jediný, kto sa z toho teší je Ľuboš. Ostatní špičkoví inštrumentalisti v kapele len zhovievavo mlčia. Potom sa utrhnem, spácham nejaké onanovacie sóličko, načo Mirko priskočí s vedierkom a to už aj Lubko zamračí čelo a spýta sa: počúvaš čo hráme?
Mejla
2010
Mireček
Mladosť 2
Mladosť
…tak toto je TOP!!! …tam ani indulóna nebola potrebná!!!
w
Molon ďakujem
ďalšie napínavé príbehy z lubošovho péééŕa vo vložke KOMIXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Zopár záberov z Pohody 2010 v klipe
https://www.youtube.com/watch?v=vXhjmnA2jg0
HEHEH. SAK zas CHVM a STREANGLERS a LAUREL A HARDY
2009
Mirko našiel aj takúto perlu. Chvm svadba… Ivan Hlava a Danka 1985
raskík vyzerá jak spevák v frankie goes to hollywood – alebo holýúd…
…..
Také máš?
Molon records
Proti hluchote
MaGnetik.com.ua – магазин в интернете неповторимых тактических фонарей.
В нашем интернет-магазине Вы сможете купить магнит на счетчик света Микрон ПСЧ-3А, неодимовые магниты в одессе, шокер 800, диодный лазер купить в городе Жнибороды.
Благодарю за внимание.
Т.: 38095-227-27-52, 38067-864-48-25, 38093-815-74-28 – http://www.magnetik.com.ua/interesnye-fakty-o-energetix.html
1988
KRAVSKÝ PÔROD
Začiatkom roka 1980 v úplných prvopočiatkoch po vzniku našej kapely sme sa každú stredu po štvrtej vyučovacej hodine stretávali v pivnici u našich rodičov. Tá pivnica mala ešte jednu veľkú výhodu Boli v nej uskladnené zaváraniny. Tie sme pravidelne otvárali a vyjedali. Ostávali po nás len prázdne poháre s kôstkami od čerešní.
Niektorí sme nevedeli na svoj nástroj ani ťuknúť, ale vôľa hrať v kapele bola oveľa väčšia ako tento malicherný problém. Boli to časy, keď sme dávali dokopy papierové bicie z krabíc Persilu, ktoré boli oválne a pripomínali bubny, dve španielky so snímačom, harmonika á la varhany a jeden mikrofón. Všetko toto sme nejako zapojili do kotúčového magnetofónu a cezeň to akotak hralo. Všetky tieto prvé pokusy sme poctivo nahrávali a po každej skúške kapely sme mali nahratú hodinovú kazetu. Tú sme medzi sebou počúvali a tešili sa z toho, že sme výborná kapela. Tie zvuky veľakrát boli len zvukmi a nejakým šramotom a ani náhodou to neznelo ako hudba. Neviem či sa to dodnes oveľa zlepšilo. Samozrejme v tej dobe každá dobrá kapela spievala po anglicky. Spevákom bol Mireček, ktorý sa po anglicky nikdy v škole neučil. Vedel len po nemecky a aj to len trochu. Najzaujímavejšou pasážou z tých prvých nahrávok bolo ladenie najhrubšej struny na španielke. Tá vydávala cez ten kotučák taký skvelý hrubý preboostrovaný skreslený zvuk, ktorý pripomínal kravské bučanie. A tak sme niekedy ladili tú strunu aj dvadsať minút a vlastne už sme ju ani neladili, ale naschvál neustále povoľovali a zasa napínali. A tak stále dokola. Čím viac bola struna povolená tým viac pripomínala bučanie kravy. Niekedy sme aj sami pochybovali o tom, že to je gitara a nie krava. Bučanie bolo tak dokonalé, ako živé. Najlepšiu nahrávku sme nazvali „Kravský pôrod“. To už bola predzvesť, že naša kapela bude trochu iná ako všetky ostatné. Snom každej kapely bolo vydať dlhohrajúcu platňu. A tak sme prichystali jednu kazetu s tým naším šramotom a aj s Kravským pôrodom a poslali sme to rovno do OPUSU, čo bolo vtedy jediné slovenské vydavateľstvo, či nechcú vydať takúto skvelú muziku. Nechceli… Kazetu s Kravským pôrodom nám však už nikdy nevrátili. A tak hudobný svet prišiel o jeden z možných svetových hitov. Možno by ho postihol podobný osud ako Stairway to heaven od Zeppelinov
Luboš kreslí jak Folgar za mlada…rýchle chvm strely majú tri nové príbehy v komixoch…tak kukajte a bavte sa…
Live
…a nemus=iš byť ani nayebaný a prerušíš koncert – lebo to proste neide…
https://youtu.be/J5mIN9nTDtQ
Chlapi (a specialne Macino) dakujem.
Marán secko najlepšie k narodeninám 50
….
Chlapi, jak je to s platnami? Nenasla by sa este jedna pre mna?
Jagi. Otázka na Molona. Zatiaľ máme len pre členov kapely hotové. Nič viac. Stále čakáme. Si na zozname..
Jasne, v pohode.
VEZENSKÉ GULE
Prezent
38 – demitra???
38 Demitra aj Lubos chvm
…..
Underground na lyziach
Fukkavica
mladenci, pred casom ste zhanali dobry zdroj na pálenô. kto ma zaujem nech mi napise spravu do mailu, jeden staronovy som nedavno otestoval a nakupil si z neho. tak mozem posunut kontakt.. =;o)
inac zijem, len casu malo..
Samčo
https://plus.sme.sk/c/20467983/svet-synestetikov-chuti-im-duha-a-vidia-zvuky.html?ref=lp_sme_splus
TRENČIANSKY HUDOBNÝ FESTIVAL MLADÝCH
(THFM)
Začiatkom osemdesiatych rokov minulého storočia bolo veľmi málo príležitostí koncertovať s kapelou. Preto sme uvítali aktivitu trenčianskeho kultúrneho osvetového strediska , ktoré každoročne usporadúvalo súťaž trenčianskych amatérskych hudobných skupín. Tá súťaž, alebo prehliadka sa volala Trenčiansky hudobný festival mladých. My sme sa na ňom s kapelou CHVM zúčastnili v rokoch 1983, 1984, 1985. Mesto Trenčín sa v tej dobe hemžílo kapelami, ale myslím si že v dnešnej dobe je to podobné. Kapiel je tu stále dostatok. Dôkazom toho býva aj každoročná prehliadka mladých kapiel s názvom GYMPELROCK. Ale poďme k tomu THFM. Tento festival zhruba mapoval trenčianske kapely a zároveň ich mali politickí pohlavári pod drobnohľadom. Vyzývali kapely, ktoré sa chceli festivalu zúčastniť , aby doručili nejakú štúdiovú alebo garážovú nahrávku, na základe ktorej kapelu vybrali, alebo nevybrali do základného kvalifikačného kola. To nás donútilo po prvýkrát navštíviť amatérske nahrávacie štúdio a nahrať prvú štúdiovú nahrávku. Keď komisia vybrala vašu kapelu, tak tá koncertovala v prvom kvalifikačnom kole. Krátky 25 minútový koncert stačil na to, aby vás odborná porota ohodnotila a veľkú váhu mal hlas diváka, ktorý hodnotili intenzitou potlesku, alebo dĺžkou reťaze pospájanej z farebných C-čiek. Každý divák mohol dať jedno C-čko len jedinej kapele. Každá mala totiž pridelenú určitú farbu. Ktorá kapela mala najdlhšiu reťaz, postúpila ďalej do ďalšieho kola s „hlasom diváka“. Našu kapelu CHVM odborníci vždy zvozili pod čiernu zem, ale diváci nás vždy podržali a vždy sme získali hlas diváka. Podobné bláznivé kapely ako tá naša boli AB NORMAL, ŠMOX, AJHĹA, HOMEMADE, DKP, KOSTIHOJ. Rockové a metalové kapely boli KAMIÓN, VITAMÍN, HOJA ĎUŇĎA , KEKS, IMPULZ. Jazzrockové KOMA, CODA. Kapely ktoré hrávali svadby a zábavy boli MODIFIK, HATTRICK, PAX. V každom kole bývalo asi šesť kapiel. Z nich jedna alebo dve víťazné postupovali do ďalšieho kola. Do semifinále. Potom to celé pokračovalo znovu až do finále. Finále potom prebehlo v amfiteátri na trenčianskom hrade. Každoročne sa nám podarilo postúpiť do finále a tam sme už nikdy nemali žiadnu šancu v konkurencii zábavových a svadbovych kapiel. Veľmi sme sa tešili na finálový koncert na hrade. Z troch finále totiž dvakrát pršalo a ten Open air koncert sa presunul zase do kina Hviezda, kde sme ju už v hrali stokrát. Vždy za víťazstvo v „hlase diváka“ sme obdržali kopu pre nás „hodnotných“ gramofónových platní, typu Elán, Karol Duchoň,Dušan Grúň a Ala Pugačevová. Tie platne sme vždy aj tak dali Katke a ona ich tiež nepočúvala. Dokonca o THFM dávali aj reportáž v Československom rozhlase. Spomenuli aj našu kapelu a pustili desať sekundovú ukážku s komentom :“viac počúvateľných pasáží sme u tejto hudobnej skupiny CHVM nenašli „.
Nakoľko v Trenčíne bol hlad po koncertujúcich kapelách, všetky koncerty boli beznádejne plné po okraj. Tie kvalifikácie sa konali v kine Hviezda. Celé mesto bolo polepené plagátmi a my sme boli hrdí, že názov našej kapely na plagáte ktosi vylepil na stĺp a nemuseli sme ten názov striekať po stenách sprejom, ako sme to mali vo zvyku. Kino Hviezda malo aj balkón. Tam divákov nepúšťali z jediného dôvodu. Tam totiž sedávali príslušníci ŠTB. V tých dlhých šedivých baloňákoch a klobúkoch s kufrikmi vyzerali naozaj veľmi nenápadne. Vždy sme si ich boli pozrieť potajme cez pootvorené dvere. Väčšinou tam chodievali naraz traja príslušníci. Ich prítomnosť v nás vyvolávala ešte väčší adrenalín, ako keby tam neboli. Vtedy JéBé, ktorý čerstvo ušiel hrobárovi z lopaty, a mal ich silne „na háku“, začal rozprávať všelijaké dvojzmyselné poznámky, hlavne na adresu socialistického zriadenia. V dobách pred revolúciou bolo povinné na koncertoch v hľadisku sedieť na zadku a ten kto nesedel a tancoval, bol rebel a nepriateľ štátu. Pred jednou našou piesňou JéBé povedal :“Táto skladba je diskotéková, ale netancujte!!!“ Veľa ľudí, pankáčov sa neudržalo a začalo tancovať na to naše ‚disco „. Vtom sa otvorili dvojkrídlové bočné dvere do Hviezdy a policajti začali nakladať tancujúcich pankáčov do troch pripravených policajných „Antonov“.Bolo to v roku 1985. Na policajnej stanici ich vypočúvali a nútili ich umyť si naježené vlasy. Niektorí by vedeli rozprávať, že Peter Cigáň? Po tomto incidente sme už viac na THFM nevystúpili. Veď to boli všetko naši fanúšikovia!!!
V každom prípade bol THFM veľmi pozitívny krok v trenčianskom kultúrnom dianí. Často v odbornej porote sedávali všelijakí členovia trenčianskeho orchestra, alebo aj sám pán riaditeľ odboru kultúry. Ten vždy s nechuťou odovzdával JéBému cenu so slovami :“Julo, ja viem, že sa snažíš o to aby si tu znel ako Frank ZAPPA. Ale ZAPPA mal za sebou poriadnu kapelu,ktorá vedela hrať, nie takýchto odkundesov ako máš ty. Mal by si sa ich zbaviť a vymeniť za lepších!!!“ JéBé nás doteraz nevymenil a myslím že dnes sa môže na svoju doprovodnú kapelu stopercentne spoľahnúť.
Dnes je to rok
Spomíname.
Juraj. Drž ffleka
Myslím, že JéBé teraz musí svoju „doprovodnú kapelu“ dobiehať. To už kruci nie je žiadna banda odkundesov. Začal som zasa chodiť na skúšky a pripadám si ako totálny outsider. Sem-tam sa trafím do taktu a zavŕzgam, spácham nejakú kakofóniu ale jediný, kto sa z toho teší je Ľuboš. Ostatní špičkoví inštrumentalisti v kapele len zhovievavo mlčia. Potom sa utrhnem, spácham nejaké onanovacie sóličko, načo Mirko priskočí s vedierkom a to už aj Lubko zamračí čelo a spýta sa: počúvaš čo hráme?