zobrali sme som odstranil nedavno a dodam tie odsumene,na anti mydlovej som asi menil ale radsej zamenim este raz,co sa tyka obalu aby sa zobrazoval v diskografii /zatial pracujem/ale nedari sa aj ked mi to tonko pisal ako to mam urobit a namiesto hnf pridam valnu hromadu live 1982 ,mam mansi problem s digitalizacious tejto kazety a zacal aj software blnut
Prosim Ta. Daj tam este obal toho cd k tomu nadpisu chvm 20 rokov, ako je aj Tunell,, punk, atd. V texte oprav nazvy kapiel, nech zacinaju velkymi pismenami. Dik
V Trende som sa docital, ze Lipsic povedal aj jednu krasnu vetu:“Ak chcú kolegovia so Smeru kradnúť, tak nech kradnú na diaľniciach a tendroch. Ale kradnúť v zdravotníctve, považujem za perfídne,“
To by ma kurva zaujimal kde je este podla Lipsica kradnut OK! Na dialniciach uz vieme a dalej?
v sekcii fukkavica records-bez ladu a skladu -live 1986 nahodene nove odsumene skladby a do vecera dnesneho bude nahodene cele chvm 20 rokov cd 1 a v nedelu pokracujem s cd 2 chvm 20 rokov a ripovanim ,upravou fukkavice mc
Lubosu, ja na rozdiel od pana Molona som neni expert na vsetko. A na punk uz vobec nie. Ja ked som bol maly, tak sme mali v Medzilaborciach (az) 3 pankacov a boli mi prezentovani ako odpad spolocnosti. Takze ja ked som prisiel do puberty, tak ma chytili beatnici za knihy a hipisacina za hudbu. K punku som sa dostal oklukou a doteraz o sebe netvrdim (bo ani nemozem), ze by som bol pankac, fanusik panku a toboz uz nie expertom. To mne sa len obcas nieco paci a tiez si uz vobec nemyslim, ze pank je len odpadova zabava pre odpadovych ludi. Takze ak sa neurazis rad by som si nechal vysadu nebyt odbornikom na vsetko a ani sa ku vsetkemu nevyjadrovat.
Hahaha…vysada udelena, mozes sa odteraz nevyjadrovat ked chces. To je fakt, ze medzilaborce su este daleko vychodnejsie od luniku 9 a teda tych pankacov tam na moj vkus bolo este dost,..traja
http://www.youtube.com/watch?v=D9obRQDQsEI kapela sa volala Death a nahrala to v 1974 (vanila tapes, remaster vysiel az v 2009), nikto ale nechcel vydat kapelu, ktora sa vola Death, hraju v nej traja cernosi a hra to, co hra. Vznikli uz v 1971. To len na margo toho, ze vzdy sa najde niekto starsi, nez zname celebrity.
US punk je starsi nez anglicky, Ramones boli prve velke hviezdy, aj ked za otca punku sa poklada Iggy Pop. Rozdiel je v tom, ze v anglicku bol punk daleko viac socialny/politicky, pricom v us to bolo vacsinou o laske a bozkavani (napr. ramones), cest vynimkam (Dead Kennedys). Napocuvali sme sa dost reci od Strummera, Johnnyho Rottena a aj Jela Biafru ako zacinali, nie je to nic tajne a myslim, ze v tom netreba nijak laborovat.
Kapely sa ale upisali, zacali byt v telke a kazdej riti nastrkane a tak to slo doniekam. Hovori sa, ze je mozne spravit len jeden punkovy album, na vacsinu kapiel to aj sedi. Nastastie tu mame stale garazove kapely, ktore riesia viac obsah textov nez oblecenie alebo nebodaj kupovanie velkych mien v krasnych nalestenych cedeckarnach.
Od zaciatku to bola anti-kultura, to je jedine podstatne na tom celom. Obleciem si sako, ked v telke budu ukazovat navody na stavbu molotovov a budu srat na uliciach v priamom prenose.
RASTICK mi dal na vedomie jeden krasny clanok, ktory vsetko krasne popisuje a vysvetluje…….
17. Prevíti
100 Club Punk Festival se odehrál 20. a 21. září 1976 v jazzovém 100 Clubu na Oxford Street v Londýně. Zorganizoval jej Malcolm McLaren a představily se na něm kapely náležící k nově vzniklému punkovému hnutí. Pro některé to byla první příležitost vystoupit před publikem. Festival je také považován za přelomový okamžik, kdy se punk začal přesouvat z undergroundu do mainstreamu. Částečně to bylo způsobeno pozitivním a rozsáhlým zpravodajstvím novinářky Caroline Cook z magazínu Melody Maker.
Program festivalu byl následující:
Neděle 20.: Subway Sect, Siouxsie & the Banshees, The Clash a Sex Pistols.
Pondělí 21.: Stinky Toys, Chris Spedding & The Vibrators, The Damned a Buzzcocks
Festival byl poznamenán i násilnostmi, například když Sid Vicious hodil lahví piva, ta se roztříštila o sloup a střepy oslepily mladou dívku na jedno oko. Při festivalu také Vicious napadl řetězem z kola novináře Nicka Kenta z NME.
„Řekl bych, že punkem končí přirozený vývoj rocku. Všechno potom bylo umělé. Od prvního singlu Madonny až po Cobaina, všechno je produktem jistého druhu průmyslu, který se snaží zhodnotit největší poklad, který člověk má, volný čas. Čím více variací volného času si individua této civilizace vymyslí, tím více variací musí showbusiness vytvořit. Proto vzniklo hudební video, proto se rodí první hudebně vizuální pokusy s CD-ROM. Proto vzniká sofistikovaná elektronická hudba pro intelektuály a buranské proudy techna pro tupce. A obojí se může v určitém okamžiku potkat.“ (Josef Vlček, Rock&Pop, 1995)
Punk Is Born
Když se dnes začteme do archívních materiálů, zaregistrujeme samozřejmě spousty střípků, jež byly v té době ještě dost exotickým soustem pro většinu hudebního i ostatního tisku. Když se snažíme vypátrat souvztažnosti, jsme odkázáni na těch několik málo dobových analýz od nadšených až po velmi skeptické.
‚Za všechno mohlo pár šikovných ‚kšeftařů‘ – odbývali ‚generálové po bitvě‘ v anglickém tisku punkovou revoluci. Jistě, Malcom McLaren, manažer Sex Pistols, už v Americe, kde v posledním období ‚pásl‘ New York Dolls, pochopil, že zbytnělá, tuhnoucí a ve své podstatě stagnující rocková hudba potřebuje kopanec zespodu. Jistěže zavedl úplně nový způsob prodeje i prezentace mladého rockového zboží a heslo ‚udělej si sám‘, tedy natoč, vydej a prodej si svou vlastní desku, tenkrát značně zamávalo s povýšenecky bohorovnou letargií nabobských firem, jimž se vyplatilo natočit desku, až když jí byl půlmilion objednán předem. Punková vzpoura však byla živena i objektivními příčinami. Londýn, hlavní obchodní centrum celé Británie, vykázal v sedmdesátém pátém roce dvě podstatné změny. S hospodářskou recesí se razantně snížil počet pracovních příležitostí a naopak příliv nových pracovních sil především z oblastí třetího světa rapidně stoupl. Absolvent střední školy měl jen nepatrné vyhlídky na slušné místo: mezi punkovými hrdiny první generace byl jen málokdo bez zkušeností ze života ‚na podpoře‘. Novodobí proletáři si zvolili heslo celkem věrně odrážející reál, tedy bezcílné flinkání po King’s Road a nekonečnou nudu pramenící z pocitu nezměrné nehybnosti dění. No Future bylo fackou kosmickým všeobjímajícím ideálům přežívající předešlé generace hippies. Celková deprese dostala výraz v oblékání, chování a pochopitelně i ve ‚způsobu hudby‘. Řídnoucí rozpuštěné dlouhé vlasy nahradila různě zbarvená ‚vrabčí hnízda‘, o něco později si ti nejodvážnější vyčesávali vlasy vyztužené cukrovou vodou do irokézských čír, symbolem vzdoru se staly ostré věci k probodnutí čehokoli: klopy, uší, nosu i prsních bradavek, způsobem komunikace bylo plivání. Nejpochopitelnějším zájmem stále sílící subkultury ‚vyvržených‘ se však stal rock’n’roll.
Výrazem ‚punk‘, česky asi nejlépe ‚prevít‘, se označovaly už americké garážové kapely z konce padesátých let a o pět šest let později též první generace amerických odpovědí na Beatles. Britská verze punku se inspirovala vším opačným, než byl rock první poloviny 70. let. Návaznosti na syrové r’n’b Troggs nebo Pretty Things, destruktivní riffy The Who, stejně jako na dřevní hospodský rock’n’roll nebo americkou podobu drsného garážového rocku Stooges nebo MC 5 byly víc než patrné; později svou roli sehrál i ‚chladný žár‘ Velvet Underground či dekadentní pózy Roxy Music a Davida Bowieho. Obrovský vliv sehrálo i britské turné newyorských Ramones, jejichž one-two-three-four drsné miniatury se staly předlohou prvních skladatelských pokusů Sex Pistols.
Počátkem roku 1976 se začaly formovat dvě první party Swankers (Sex Pistols) a London S. S., jíž prošly osobnosti pozdějších The Clash, The Boys, Generation X a Damned. Není zaznamenáno, že by některá z kapel měla jakýkoli koncertní úspěch, není dokonce ani jisté, vystoupila-li kdy. Společenský život ‚spřízněných volbou‘ se v létě 1976 odehrával v malém módním butiku na King’s Road, který vlastnil pozdější král všech manipulátorů, tehdy třicetiletý McLaren. Ometala se tam i děvčata – ta co později proslula ve skupinách Slits, X-Ray Specs, nepřehlédnutelná byla Siouxsie ještě bez Banshees.
Styloví puristé tvrdí, že punk zemřel datem vydání první velké desky Sex Pistols Never Mind The Bollocks… u firmy Virgin. Skupinu osočovali, že šla proti své nejvlastnější filozofii, že zradila své ‚nekomerční‘ poslání.
V dějinách populární hudby je velmi ojedinělé, aby historie j e d n é kapely de facto splývala s historií hudebního stylu. Vezmeme-li druhá a třetí alba ostatních spřízněných skupin ( The Clash, Damned, Stranglers), onomu protopunku jsou všechna dost vzdálena. Na prvním veřejném koncertu Sex Pistols se kronikáři celkem shodují: bylo to 6. listopadu 1975 v londýnské St. Martin School Of Art. 14. ledna 1978 v sanfranciském Winterlandu bylo po všem. Druhý den Johnny Rotten ohlásil, že od skupiny odchází. Kariéra Sex Pistols může být klidné nazírána jako jeden ‚velký rock’n’rollový švindl‘, understatementy typu ‚dělali jsme to všechno pro zábavu‘ resp. ‚pro peníze‘ mohou kořenit memoárovou literaturu. Daleko důležitější bylo, že Pistole změnily panující systém hodnot v rocku, revolučně posunuly hranice obchodu s populární hudbou a především rozkoply dveře pro desítky a stovky nových mladých kapel, které v průběhu dalších let zcela nepochopitelně zamotaly do té doby jasné a přehledné vývojové linie rockové hudby.
Punk Is Dead
Už v létě 1977 visívaly na anglických prestižních klubech cedule: ‚U nás se staromódní punk už nehraje.‘ O rok později se zdála být celá věc dobře odložená k ledu: rozmrazit snad v příštím století za účelem punkového revivalu. Britská rocková scéna se zmítala v nejistotách. Melody Maker rok 1979 přivítal slovy: Vloni se nic nestalo. Rod Stewart vydal desku, Elton John dvakrát vyprodal Wembley a dál už nebylo nic. Skeptické soudy byly jako obvykle mírně nadsazené. Vždyť kam zmizeli ti, kteří ještě před rokem bourali hudební (a verbálně) i společenské konvence? Přece není možné, aby po takovém mocném pšouku nic ve vzduchu nezůstalo.
Jistě, Sex Pistols se rozpadli, The Clash fantastickým způsobem odvedli na dvojalbu London Calling svůj polit-punk rock k tradicím britského rockového písničkářství. Podobně svůj zvuk zjemnili Damned i Stranglers a pronikli do hitparád, Billy Idol z Generation X nakročil k sólové pop kariéře, Jim Pursey ze Sham ’69 se stal talent-scoutem u Polydoru. Zradili, vzdali se, utekli? A jestli ano, pak co a kam? Klást tak sugestivní otázky patřilo v britském hudebním tisku těch let k dobré image časopisu. Z dnešního pohledu snad lze říct, že tehdy (jako dnes běžně) ustoupila ideologizace směru nebo hnutí rock’n’rollovému byznysu. Zčásti punkovou ideou vymýtily i velké gramofonové společnosti, kterým velmi rychle docházelo že sebepisklavější odsudky z King’s Road jsou jenom kapkou v moři ‚podchycených‘ teenagerů na celém světě. A tak krok za krokem najatí producenti uhlazovali syrový a divoký zvuk, usměrňovali slovník na přijatelný počet fuckismů a rockeři, kteří ještě nedávno ztuha drhli dva tři akordy, začali objevovat Ameriku, v případě The Clash doslova. Pro druhé album jim firma najala slavného amerického producenta Todda Rundgrena, aby přizpůsobil jejich sound US vkusu. Finanční náplasti na každý posun směrem do ‚normálního‘ světa pop music byly dostatečné. A nakonec nebyl bit ani posluchač. Prohřešky proti někdejším ‚programovým prohlášením‘ víc než vyvážila hudební vytříbenosti i smutek introvertních textů, které reflektovaly právě tohle trauma. Zjednodušeně se dá říct, že byl-li punk z přelomu let 1976 a 1977 vskutku lidovou kulturou, vyvěrající zdola, rok poté se stal velmi oživující součástí rockového byznysu s přesně stanovenými hranicemi odkud kam bavit, odkud kam revoltovat.
Punk Is Everywhere
Nebylo vítězů, nebylo poražených. Na jedné straně zcivilizovaní punkeři točili výborné desky, na nichž se mimo jiné stále více objevoval vliv reggae, ska a dalších stylů importovaných přistěhovalci z třetího světa, na druhé straně nabouraný pop mechanismus už se nikdy z toho třesku nevzpamatoval. Punk se rozšířil na kontinent – především ve Francii a Itálii vznikly velmi silné punkové komunity a ostatně ani tehdejší Československo si nezadalo. Vznikl panevropský tvůrčí i životní prostor pro alternativní kulturu. Nebyl nijak velký ani výnosný, zato pro budoucnost velmi významný. A pokud bychom pátrali po etymologii ještě nedávno módního slova ‚indies‘, dostali bychom se přesně do této doby, do ‚dnů poté‘, kdy se začaly objevovat první nezávislé firmičky, které se velmi pečlivě věnovaly pohrobkům první punkové vlny. (Většina produkce jedné z prvních takových firem Rough Trade byla punková nebo minimálně punkem ovlivněná.) Ta druhá vlna byla ‚nová‘.
První skupina, označená tímto u nás velmi populárním souslovím, byli The Jam. jejich hudba byla sice stejně energicky vydutá, texty podobně jako u The Clash ostře sociálně laděné, kořeny jejich stylu však byly patrnější. Šéf The Jam Paul Weller v mnohém navazoval na tradici britských mods kapel. Už vizáží připomínal spíš fanouška The Small Faces nebo The Move než pravověrného punkera. Proto, když sledujeme úspěchy Blur, Oasis či Coldplay, vězme, že kdesi uprostřed pomyslné přímky od The Who či The Kinks přes Mott The Hoople neodmyslitelně trůní The Clash i The Jam.
V té době se velmi diskutovalo na téma, čím se liší nová vlna a punk. Z dnešního pohledu můžeme říct, že v okamžiku, kdy byla spontánní punková subkultura, resp. její hudební výraz zasazen do struktur jakkoli rozkolísaných hudebních mechanismů, v okamžiku, kdy s hnutím začala média pracovat jako s hudbou, tedy tenkrát se z punku stala nová vlna.
Zrnka původní punkové tenze, prvotního vzteku i nezvykle drsné otevřenosti nacházíme od té doby u nejrůznějších interpretů i kapel. Přímou návaznost na punk rock, především na jeho levičáctví, mělo skinheadské hnutí Oi, vlivy punkové hudby se objevily dokonce i v jazzu, mnoho skupin profitovalo na spojení punku s reggae a ska. Irští Pogues vystavěli svůj originální zvuk na docela logické mesalianci punku zvaný ‚post‘ byl základním východiskem pro soubory gotického rocku, punková dekadence se stala minimálně vizuálním poznávacím znamením nových romantiků, spojením s odsypávajícím rockabilly se proslavili Stray Cats, punková otevřenost či dikce se promítla do tvorby tehdy začínajících písničkářů Elvise Costella, Erika Wrecklesse či Iana Duryho. Punkové nátěry byly do jisté míry inspirací i metalistům – spojením těchto dvou z počátku velmi odtažitých stylů vznikl vražedně rychlý thrash metal. Nejbližším příbuzným punku se na přelomu sedmé a osmé dekády stal v Británii i v Americe hardcore, který dovádí do důsledků typickou punkovou hrubost a neurvalost.
Nnno super, v mobile mi doma neprehrava tie mp3, takze ak hraju tak je to uplne skvele. Mas kopu materialu a urobis moc zasluznu robotu pre slovensku muziku a historiu, za co Ti nikto nikdy nezaplati
Takze mic diky. Urcite to ocenia aj tie kapely, ktore tam davas, lebo predpokladam ze takychto nahravak napr.skupiny Tlak neboli stovky, isto ich bolo len zopar. Tlak fungovali velmi kratko, a aspin nieco po nich zostalo ….
DKP v sekcii fukkavica -ma nahodene nove mp3 -novy rip ,upravene odsumene,upraveny obal, ak by bol daky problem dajte vediet- este jeden blas nahodim-novy rip a prvy krat odsumeny,
co sa tyka tlaku …dajte mi chvilku cas-musim sa zorientovat ale nahodim sem take kapely -ceresnicky na torte roky do 1993
Doktor měl jednou milostnou aféru se svou blonďatou sestřičkou. Zanedlouho mu řekla, že je s ním těhotná. Doktor nechtěl, aby se o tom dozvěděla jeho žena, a tak dal sestřičce velkou sumu peněz a požádal ji, aby odjela do Itálie a tam dítě porodila.
Ale sestřička se zeptala:“Jak Ti mám dát vědět, že se dítě narodilo?“Doktor jí odpověděl: „Pošli mi jen pohlednici a na zadní stranu napiš „Špagety“.Postarám se o všechny výdaje.
Nevědíc, co dělat, sestřička vzala peníze a odletěla do Itálie. Uběhlo šest měsíců a jednoho dne telefonovala doktorova žena do ordinace a povídá manželovi: „Drahý, v dnešní poště jsi dostal velmi zvláštní pohlednici z Itálie, které vůbec nerozumím.“
Doktor jí odpovídá: „Počkej, až přijdu domů a vysvětlím ti to.“Když přišel doktor domů a přečetl si pohlednici, zhroutil se na podlahu se srdečním záchvatem. Záchranka ho rychle odvezla do nemocnice.
Jeden z lékařů se ptá manželky, zda neví, co mohlo způsobit manželův záchvat? Manželka vzala pohlednici a přečetla..!
„Špagety,Špagety,Špagety,Špagety – dvakrát s párkem a masovými kuličkami a dvakrát bez !
…to je na objednávku všetko…dávam to tam pretože to ľudia chcú…idú vianoce, predávam všetko…dukát k dukátu…a u mňa sú to hlavne 80-te roky…a vtedx bola aj abba na vrchole…
Tos a preco maxisingel od bronski beat je drahsi ako album?….tos asi za dukat predas aj Senzus, hm, nejako mi to k Tebe nepasuje…..ale sag nech to sype
Pytal som sa miska, ta cesta je prehladna, vidia daleko dopredu. Nemyslim si ze sa chcu zabit. Preteky jazdia na uzavretych cestach s balikmi slamy v kombinezach…
Nezelam. Zelam im aby na to nedoplatili ludia z nejakeho oproti iduceho auta. Nevadi mi, ze si koleduju. Ich vec. Vadi mi ta otvorena cesta. S cyklistikou by som to neporovnaval (ak by si ty chcel, tak mrkni este raz to video s dorazom na pravidla cestnej premavky).
Adepti na Darwinovu cenu. No a kedze chodia na neuzatvorenej ceste, tak by naozaj spravili ludstvu sluzbu keby spravili tu malu chybu a natrvalo vyradili svoje geny z genofondu ludstva. Ja budem len dufat, ze z toho vynechaju vsetky auta a ludi v nich.
Michal jurica…to je v pohode. Vy sa to vsetko mozete docitaf v tych wikipediach, ale ja som sem chcel dat svoj nazor ako cloveka co to nsozaj aktivne zazil…detto aj molon to moze mag len z rozpravania starsieho brata, resp z pornocasopisov…poviem Ti ti RAMONES k nam naizaj nedorazili…no a ta pankova vlna, to nebolla pre nas moda, ale z nudze cnost…boli tisice kapiel, ktore chceli hrat, len nevedelj ako. A pank bola cesta…sam si si to skusjl v arie rottenova…
No som rad ze ste ma poucili, tupona z lazzov…stareho otca undergroundu a trosku aj punku…tos michal jurica, stranglers v 1974 hrali minimalne taky punk ako BLONDIE..ked ich v tom CBGB prezentovali ako punkovu kapelu.. Ramones ja som bral vtedy len ako takych mierne pritvrdenych beatles…to bolo na mna moc makke.,.dosrat som sa ale isiel v 1977 zo sex pistols, a prve veci od clash a samozrejme prve tri lp od stranglers. Tych pankacov jA som bol aj v 1982 v tom Londone kuknut, vy ste este ani nevedeli vtedy tahat kacera…
Aha, už rozumiem 🙂 Ono to dátumovo asi sedieť dokopy nebude, proste v 77 prepukla módna vlna punku a preto sa to zrejme berie ako začiatok. Ale je to len môj (možno pomýlený) názor. V 77 som ešte nebol na svete, v 1982 som ešte nevedel chodiť.
Ten americky punk v pofani patti smith a iggyho popa sa mi stale podobal viac na lou reeda ako na punk. Skutocna americka kapela pankova sa podla mna volalaDEAD KENNEDYS. Od roku 1984 som bol oficialnym clenom ich fanklubu a posielali mi kopu plagatov..su vsetky u klausa..vymenil som ich za ciste mc kazety
Pre mna naoxajstny punk zacal v 77 , sex pistols, prve veci clash a stranglers prve tri lp. Potom este exploited vytrcali z radu tych tisicov rovnakych kapiel ako uk subs, vibrators, primitives, damned…tos ja to takto vidim a takto som to zazil
No a potom na Slovensku..jednoznacne zacali extip, ,v 1983 sme hrali raz aj s PARADOXOM v pko, potom prisla v 84 zona A. Este som registroval kapelu TLAK a jednoznacne jednou z prvych slovenskych kapiel bolo aj Chvm. Pisal to dokonca stepan stejskal v nejakom clankh , fanzine….a skutocni ceski pankaci boli HRDINOVE NOVE FRONTY…FPB TEPLICE boli pankaci s takym polskym nadychom, ako ARMIA…no a mozeme sa vypravat do nekonecna
Ano, mato tu dolu pise o prvek ceskej punkovej kapele HLAVY…no potom z toho vznikla kapela RADEGAST z Havirova. Z havirova bola kopa dobrych kspiel, tam to zavanalo uz takou banickou muzikou pod vplyvom polskych kapiel. Boli tam MASOMLEJN,s nasim kamosom jirka proksom, ktory tiez rozmnozoval kazety, podobne ako ja vo fukkavici, im sa to volalo RYTMICKA MLADEZ.nozil kapely ako BETONONOVA ZAHRADA, BRUMEROVA PTOUZA, RADEGAST. MADOMLEJN, BARVY LUCKY, ale aj prvy sjngel MNAGY A ZDORP, ktori uz nevedia co maju pytat za koncert, …tento Jirka Proks bol aj clenom legendarnej kapely TRIRYCHLOSTNI PEPICEK
Luboš! Jakto, že ty starý chren nevieš, ako to je s tým punkom? Punk vznikol v amerike ako krčmová zábava. Kto to začal je otázne, lebo vždy sa nájde nejaká neznáma kapela, ktorá „hrala už dávno pred tým“, ale je to približne, keď začali hrať Ramones. Keď ale v ’77 prišiel punk do anglicka, tak pôsobil ako olej v ohni. Dobre to popísal Strummer: Po 20-minútových sólach Rolling stones prišlo niečo, čo si si mohol zahrať sám, bez toho, aby si vedel vôbec hrať. Tri akordy stačili na všetko. No a samozrejme neutešená sociálna situácia tej doby spravila z punku to, čo poznáme aj my (okrem Molona, ten si myslí, že punk je alternatívny druh Disca) – odpor voči väčšinovej spoločnosti, autoritám, konformite, rasizmu.
kukni fšetky náučné, debilné, nezávislé, cudzie, prešpekulované a ešte neviem aké encyklopédie, príručky, fanziny, časáky (nie porno) ale aj tam…odjakživa bol otec panku Ramones…potom dlho dlho nič a zrazu 1977 & England…
Mato, dobre kazety som kupoval v nemecku, vzdy ked sme tam boli so suborom, niektore z nich su aj RASTICKOVE, tie co boli popisane takou sreiebornou fixkou. Svine boli drahe jak hovado, CrO II chromdioxid alebo metall, BASFKY boli moje oblubene, potom TDK.stali a aj 7 matiek, co bolo za sociku 140 korun, za c-90 kazetu. Nastupny plat inziniera som mal 13 takych kaziet za mesiac….ale tesim sa ze aj po rokoch tie nahravky na tom drzia a da sa s tym dalej robit
No dívate sa na STV, kortešačka na primátora. No problém, taký Vano ten si može ist prasce past, Žiška sa zobudil, a pani doktorka, tá nach si stráži svoje ťažko vybudované domy /oproti Nemocenskej/, KUA,HOWG
Skvely film CBGB chodi na HBO. Je to o newyorskom klube, kde sa malo hrat bluegrass a td, ale nakoniec sa z toho stal punkovy klub kde za 30 rokov hralo okolo. 50 000 kapiel…napr. Blondie, talking heads, iggy pop, patti smith, dead boys, chilli pepers, police.ramones……ked hrali RAMONES tak hrali skladby…NECHCI JIT DO SKLEPA, NECHCI SE PODROBIT….pytali sa ich..chlapi, mate aj nieco ine, nieco co chcete??? Jo, ted delame na pisničce CHCI ČICHAT LEPIDLO
Zelene gitary maju este jednu podobu. Ja som tuto nahravku raz premiessal s takymi minimalistickymi zvukmi a bolo to take zaujimave….take nieco nieje v krabici?
budu dve verzie cela a rozkuskovana a vies preco to ma taky dobry zvuk-za sociku si kupil dobre kazety-chromky,aj po xxx rokoch je v dobrej kondicii a malo sumi
Mato. Co sa tyka tej prvotnej digitalizacie v roku 2000, tak tu Som robil ja, pretoze som sa jediny vedel vysomarit z tych kaziet a albumov. Mal som doma digitizer od milana repku, nejaky obycajny sony, bolo to este v plienkach, bol dom rad ze aspon cosi sa mi odarilo, cize teraz sa Ti machruje ked po 14 rokoch su na svete vseliake novinky a odsumovace.ANO, TO CO ROBIS TERAZ JE UPLNE SKVELE
, V PRACI SME USTALI ANTIMYDLOVKU AJ MRTVE BODY A HRA TO O STO PERCENT LEPSIE AKO TIE MOJE Z ROKU 2000
diky,uz sa tomu venujem dlhsi cas-hlavne digitalizacii kaziet,teraz napriklad kamosovi digitalizujem vela vhs na dvd,digitalizujem aj kotuce audio,ep,lp,selak, po novom budem aj 8mm filmy
ten obal bol ale ciernobiely a akurat som ho nasiel na jednej stranke na facebooku takze bude
Molon,daj foto stroja….
…ešte ho musím zmontovať a dám…
Mato, dokedy spracujes tu krabicu, ja isto najdem tu druhu
ked bude tak bude hotova,nerobim len digitalizaciu audio ale aj digitalizaciu vhs,fotiek..streidam to tak aby to slo rovnomerne
Jasne…
Mato, sak tA fotka, obal chvm 20 rokov tam nieje. Vymenil si aj Antimydlovu operu a Zobrali sme… Za odsumene????
na dodani chvm 20 sa pracuje,ostatne dnes vymenim ak niesu
zobrali sme som odstranil nedavno a dodam tie odsumene,na anti mydlovej som asi menil ale radsej zamenim este raz,co sa tyka obalu aby sa zobrazoval v diskografii /zatial pracujem/ale nedari sa aj ked mi to tonko pisal ako to mam urobit a namiesto hnf pridam valnu hromadu live 1982 ,mam mansi problem s digitalizacious tejto kazety a zacal aj software blnut
zobrali,antimydlovku- dodam nove odsumene po robote, a obal 20 rokov skusim pocas roboty dako tam dodat
lubos a ty zas makej v hladani zvysnych mc kaziet:>
Tak makeeej
Molon, uz si doma z vyletu???
Ok
…jes…tak do týždňa môžeme začať ryť vinyly…T-560 je doma…
Ahoj Luboš. Už som na chate a cakam pri pive na turistov.
Prave hraju allways the sun. Super.
Oki. Majte sa krasne
Prexili??
Ahojte kapeláči, len aby sme vedeli že kto nás riadi. 25 rokov po revolúcii a toto sme dovolili !!!! FJK a PJK a SMERSK a tak Ďalej.
Smutné.
Vyzera to tak, ze komunistom bol a aj je…
…kokotom…bolševickým zmrdom!!!
…kuwa som sa nepodpísal…
chvm 20 rokov cd 1nahodene v diskografii
Prosim Ta. Daj tam este obal toho cd k tomu nadpisu chvm 20 rokov, ako je aj Tunell,, punk, atd. V texte oprav nazvy kapiel, nech zacinaju velkymi pismenami. Dik
obal k nazvu dodam ked mi odpise tonko-zatial som ho tam nevedel pridat
tono bol mimo, už poslal postup, ako to spraviť
A nieje to to iste ako fotka Tlak??
tu fotku tam pridal tonko,no zatial som neprisiel na to ako to tam pridat,a este neodpovedal na email
tlak upraveny a dodane informacie kde sa to nahravalo
Oooo ki
http://video.tyzden.sk/tomas-pristiak/2014/11/06/lipsic-paska-kryl-svoju-firmu-cez-suseda/
ide to dobrym smerom, len aby to neskoncilo ako Gorila, pdo kobercom
V Trende som sa docital, ze Lipsic povedal aj jednu krasnu vetu:“Ak chcú kolegovia so Smeru kradnúť, tak nech kradnú na diaľniciach a tendroch. Ale kradnúť v zdravotníctve, považujem za perfídne,“
To by ma kurva zaujimal kde je este podla Lipsica kradnut OK! Na dialniciach uz vieme a dalej?
v sekcii fukkavica records-bez ladu a skladu -live 1986 nahodene nove odsumene skladby a do vecera dnesneho bude nahodene cele chvm 20 rokov cd 1 a v nedelu pokracujem s cd 2 chvm 20 rokov a ripovanim ,upravou fukkavice mc
chcete toto niekto, idem si to objednať…
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B006LD46AK/ref=pe_1254691_57059301_em_1p_1_ti
Pjekne
Jagi, Ty k tomu punku nic nenapises? Ako to vidis?
K comu?
kua, uz si aj slepy???????????, no sag k punku
Lubosu, ja na rozdiel od pana Molona som neni expert na vsetko. A na punk uz vobec nie. Ja ked som bol maly, tak sme mali v Medzilaborciach (az) 3 pankacov a boli mi prezentovani ako odpad spolocnosti. Takze ja ked som prisiel do puberty, tak ma chytili beatnici za knihy a hipisacina za hudbu. K punku som sa dostal oklukou a doteraz o sebe netvrdim (bo ani nemozem), ze by som bol pankac, fanusik panku a toboz uz nie expertom. To mne sa len obcas nieco paci a tiez si uz vobec nemyslim, ze pank je len odpadova zabava pre odpadovych ludi. Takze ak sa neurazis rad by som si nechal vysadu nebyt odbornikom na vsetko a ani sa ku vsetkemu nevyjadrovat.
Hahaha…vysada udelena, mozes sa odteraz nevyjadrovat ked chces. To je fakt, ze medzilaborce su este daleko vychodnejsie od luniku 9 a teda tych pankacov tam na moj vkus bolo este dost,..traja
http://www.youtube.com/watch?v=D9obRQDQsEI kapela sa volala Death a nahrala to v 1974 (vanila tapes, remaster vysiel az v 2009), nikto ale nechcel vydat kapelu, ktora sa vola Death, hraju v nej traja cernosi a hra to, co hra. Vznikli uz v 1971. To len na margo toho, ze vzdy sa najde niekto starsi, nez zname celebrity.
US punk je starsi nez anglicky, Ramones boli prve velke hviezdy, aj ked za otca punku sa poklada Iggy Pop. Rozdiel je v tom, ze v anglicku bol punk daleko viac socialny/politicky, pricom v us to bolo vacsinou o laske a bozkavani (napr. ramones), cest vynimkam (Dead Kennedys). Napocuvali sme sa dost reci od Strummera, Johnnyho Rottena a aj Jela Biafru ako zacinali, nie je to nic tajne a myslim, ze v tom netreba nijak laborovat.
Kapely sa ale upisali, zacali byt v telke a kazdej riti nastrkane a tak to slo doniekam. Hovori sa, ze je mozne spravit len jeden punkovy album, na vacsinu kapiel to aj sedi. Nastastie tu mame stale garazove kapely, ktore riesia viac obsah textov nez oblecenie alebo nebodaj kupovanie velkych mien v krasnych nalestenych cedeckarnach.
Od zaciatku to bola anti-kultura, to je jedine podstatne na tom celom. Obleciem si sako, ked v telke budu ukazovat navody na stavbu molotovov a budu srat na uliciach v priamom prenose.
https://www.youtube.com/watch?v=klCL0krHKqc
ellwik, toto je skor taky zrychleny hendrix, ale naznaky punku su tam
RASTICK mi dal na vedomie jeden krasny clanok, ktory vsetko krasne popisuje a vysvetluje…….
17. Prevíti
100 Club Punk Festival se odehrál 20. a 21. září 1976 v jazzovém 100 Clubu na Oxford Street v Londýně. Zorganizoval jej Malcolm McLaren a představily se na něm kapely náležící k nově vzniklému punkovému hnutí. Pro některé to byla první příležitost vystoupit před publikem. Festival je také považován za přelomový okamžik, kdy se punk začal přesouvat z undergroundu do mainstreamu. Částečně to bylo způsobeno pozitivním a rozsáhlým zpravodajstvím novinářky Caroline Cook z magazínu Melody Maker.
Program festivalu byl následující:
Neděle 20.: Subway Sect, Siouxsie & the Banshees, The Clash a Sex Pistols.
Pondělí 21.: Stinky Toys, Chris Spedding & The Vibrators, The Damned a Buzzcocks
Festival byl poznamenán i násilnostmi, například když Sid Vicious hodil lahví piva, ta se roztříštila o sloup a střepy oslepily mladou dívku na jedno oko. Při festivalu také Vicious napadl řetězem z kola novináře Nicka Kenta z NME.
„Řekl bych, že punkem končí přirozený vývoj rocku. Všechno potom bylo umělé. Od prvního singlu Madonny až po Cobaina, všechno je produktem jistého druhu průmyslu, který se snaží zhodnotit největší poklad, který člověk má, volný čas. Čím více variací volného času si individua této civilizace vymyslí, tím více variací musí showbusiness vytvořit. Proto vzniklo hudební video, proto se rodí první hudebně vizuální pokusy s CD-ROM. Proto vzniká sofistikovaná elektronická hudba pro intelektuály a buranské proudy techna pro tupce. A obojí se může v určitém okamžiku potkat.“ (Josef Vlček, Rock&Pop, 1995)
Punk Is Born
Když se dnes začteme do archívních materiálů, zaregistrujeme samozřejmě spousty střípků, jež byly v té době ještě dost exotickým soustem pro většinu hudebního i ostatního tisku. Když se snažíme vypátrat souvztažnosti, jsme odkázáni na těch několik málo dobových analýz od nadšených až po velmi skeptické.
‚Za všechno mohlo pár šikovných ‚kšeftařů‘ – odbývali ‚generálové po bitvě‘ v anglickém tisku punkovou revoluci. Jistě, Malcom McLaren, manažer Sex Pistols, už v Americe, kde v posledním období ‚pásl‘ New York Dolls, pochopil, že zbytnělá, tuhnoucí a ve své podstatě stagnující rocková hudba potřebuje kopanec zespodu. Jistěže zavedl úplně nový způsob prodeje i prezentace mladého rockového zboží a heslo ‚udělej si sám‘, tedy natoč, vydej a prodej si svou vlastní desku, tenkrát značně zamávalo s povýšenecky bohorovnou letargií nabobských firem, jimž se vyplatilo natočit desku, až když jí byl půlmilion objednán předem. Punková vzpoura však byla živena i objektivními příčinami. Londýn, hlavní obchodní centrum celé Británie, vykázal v sedmdesátém pátém roce dvě podstatné změny. S hospodářskou recesí se razantně snížil počet pracovních příležitostí a naopak příliv nových pracovních sil především z oblastí třetího světa rapidně stoupl. Absolvent střední školy měl jen nepatrné vyhlídky na slušné místo: mezi punkovými hrdiny první generace byl jen málokdo bez zkušeností ze života ‚na podpoře‘. Novodobí proletáři si zvolili heslo celkem věrně odrážející reál, tedy bezcílné flinkání po King’s Road a nekonečnou nudu pramenící z pocitu nezměrné nehybnosti dění. No Future bylo fackou kosmickým všeobjímajícím ideálům přežívající předešlé generace hippies. Celková deprese dostala výraz v oblékání, chování a pochopitelně i ve ‚způsobu hudby‘. Řídnoucí rozpuštěné dlouhé vlasy nahradila různě zbarvená ‚vrabčí hnízda‘, o něco později si ti nejodvážnější vyčesávali vlasy vyztužené cukrovou vodou do irokézských čír, symbolem vzdoru se staly ostré věci k probodnutí čehokoli: klopy, uší, nosu i prsních bradavek, způsobem komunikace bylo plivání. Nejpochopitelnějším zájmem stále sílící subkultury ‚vyvržených‘ se však stal rock’n’roll.
Výrazem ‚punk‘, česky asi nejlépe ‚prevít‘, se označovaly už americké garážové kapely z konce padesátých let a o pět šest let později též první generace amerických odpovědí na Beatles. Britská verze punku se inspirovala vším opačným, než byl rock první poloviny 70. let. Návaznosti na syrové r’n’b Troggs nebo Pretty Things, destruktivní riffy The Who, stejně jako na dřevní hospodský rock’n’roll nebo americkou podobu drsného garážového rocku Stooges nebo MC 5 byly víc než patrné; později svou roli sehrál i ‚chladný žár‘ Velvet Underground či dekadentní pózy Roxy Music a Davida Bowieho. Obrovský vliv sehrálo i britské turné newyorských Ramones, jejichž one-two-three-four drsné miniatury se staly předlohou prvních skladatelských pokusů Sex Pistols.
Počátkem roku 1976 se začaly formovat dvě první party Swankers (Sex Pistols) a London S. S., jíž prošly osobnosti pozdějších The Clash, The Boys, Generation X a Damned. Není zaznamenáno, že by některá z kapel měla jakýkoli koncertní úspěch, není dokonce ani jisté, vystoupila-li kdy. Společenský život ‚spřízněných volbou‘ se v létě 1976 odehrával v malém módním butiku na King’s Road, který vlastnil pozdější král všech manipulátorů, tehdy třicetiletý McLaren. Ometala se tam i děvčata – ta co později proslula ve skupinách Slits, X-Ray Specs, nepřehlédnutelná byla Siouxsie ještě bez Banshees.
Styloví puristé tvrdí, že punk zemřel datem vydání první velké desky Sex Pistols Never Mind The Bollocks… u firmy Virgin. Skupinu osočovali, že šla proti své nejvlastnější filozofii, že zradila své ‚nekomerční‘ poslání.
V dějinách populární hudby je velmi ojedinělé, aby historie j e d n é kapely de facto splývala s historií hudebního stylu. Vezmeme-li druhá a třetí alba ostatních spřízněných skupin ( The Clash, Damned, Stranglers), onomu protopunku jsou všechna dost vzdálena. Na prvním veřejném koncertu Sex Pistols se kronikáři celkem shodují: bylo to 6. listopadu 1975 v londýnské St. Martin School Of Art. 14. ledna 1978 v sanfranciském Winterlandu bylo po všem. Druhý den Johnny Rotten ohlásil, že od skupiny odchází. Kariéra Sex Pistols může být klidné nazírána jako jeden ‚velký rock’n’rollový švindl‘, understatementy typu ‚dělali jsme to všechno pro zábavu‘ resp. ‚pro peníze‘ mohou kořenit memoárovou literaturu. Daleko důležitější bylo, že Pistole změnily panující systém hodnot v rocku, revolučně posunuly hranice obchodu s populární hudbou a především rozkoply dveře pro desítky a stovky nových mladých kapel, které v průběhu dalších let zcela nepochopitelně zamotaly do té doby jasné a přehledné vývojové linie rockové hudby.
Punk Is Dead
Už v létě 1977 visívaly na anglických prestižních klubech cedule: ‚U nás se staromódní punk už nehraje.‘ O rok později se zdála být celá věc dobře odložená k ledu: rozmrazit snad v příštím století za účelem punkového revivalu. Britská rocková scéna se zmítala v nejistotách. Melody Maker rok 1979 přivítal slovy: Vloni se nic nestalo. Rod Stewart vydal desku, Elton John dvakrát vyprodal Wembley a dál už nebylo nic. Skeptické soudy byly jako obvykle mírně nadsazené. Vždyť kam zmizeli ti, kteří ještě před rokem bourali hudební (a verbálně) i společenské konvence? Přece není možné, aby po takovém mocném pšouku nic ve vzduchu nezůstalo.
Jistě, Sex Pistols se rozpadli, The Clash fantastickým způsobem odvedli na dvojalbu London Calling svůj polit-punk rock k tradicím britského rockového písničkářství. Podobně svůj zvuk zjemnili Damned i Stranglers a pronikli do hitparád, Billy Idol z Generation X nakročil k sólové pop kariéře, Jim Pursey ze Sham ’69 se stal talent-scoutem u Polydoru. Zradili, vzdali se, utekli? A jestli ano, pak co a kam? Klást tak sugestivní otázky patřilo v britském hudebním tisku těch let k dobré image časopisu. Z dnešního pohledu snad lze říct, že tehdy (jako dnes běžně) ustoupila ideologizace směru nebo hnutí rock’n’rollovému byznysu. Zčásti punkovou ideou vymýtily i velké gramofonové společnosti, kterým velmi rychle docházelo že sebepisklavější odsudky z King’s Road jsou jenom kapkou v moři ‚podchycených‘ teenagerů na celém světě. A tak krok za krokem najatí producenti uhlazovali syrový a divoký zvuk, usměrňovali slovník na přijatelný počet fuckismů a rockeři, kteří ještě nedávno ztuha drhli dva tři akordy, začali objevovat Ameriku, v případě The Clash doslova. Pro druhé album jim firma najala slavného amerického producenta Todda Rundgrena, aby přizpůsobil jejich sound US vkusu. Finanční náplasti na každý posun směrem do ‚normálního‘ světa pop music byly dostatečné. A nakonec nebyl bit ani posluchač. Prohřešky proti někdejším ‚programovým prohlášením‘ víc než vyvážila hudební vytříbenosti i smutek introvertních textů, které reflektovaly právě tohle trauma. Zjednodušeně se dá říct, že byl-li punk z přelomu let 1976 a 1977 vskutku lidovou kulturou, vyvěrající zdola, rok poté se stal velmi oživující součástí rockového byznysu s přesně stanovenými hranicemi odkud kam bavit, odkud kam revoltovat.
Punk Is Everywhere
Nebylo vítězů, nebylo poražených. Na jedné straně zcivilizovaní punkeři točili výborné desky, na nichž se mimo jiné stále více objevoval vliv reggae, ska a dalších stylů importovaných přistěhovalci z třetího světa, na druhé straně nabouraný pop mechanismus už se nikdy z toho třesku nevzpamatoval. Punk se rozšířil na kontinent – především ve Francii a Itálii vznikly velmi silné punkové komunity a ostatně ani tehdejší Československo si nezadalo. Vznikl panevropský tvůrčí i životní prostor pro alternativní kulturu. Nebyl nijak velký ani výnosný, zato pro budoucnost velmi významný. A pokud bychom pátrali po etymologii ještě nedávno módního slova ‚indies‘, dostali bychom se přesně do této doby, do ‚dnů poté‘, kdy se začaly objevovat první nezávislé firmičky, které se velmi pečlivě věnovaly pohrobkům první punkové vlny. (Většina produkce jedné z prvních takových firem Rough Trade byla punková nebo minimálně punkem ovlivněná.) Ta druhá vlna byla ‚nová‘.
První skupina, označená tímto u nás velmi populárním souslovím, byli The Jam. jejich hudba byla sice stejně energicky vydutá, texty podobně jako u The Clash ostře sociálně laděné, kořeny jejich stylu však byly patrnější. Šéf The Jam Paul Weller v mnohém navazoval na tradici britských mods kapel. Už vizáží připomínal spíš fanouška The Small Faces nebo The Move než pravověrného punkera. Proto, když sledujeme úspěchy Blur, Oasis či Coldplay, vězme, že kdesi uprostřed pomyslné přímky od The Who či The Kinks přes Mott The Hoople neodmyslitelně trůní The Clash i The Jam.
V té době se velmi diskutovalo na téma, čím se liší nová vlna a punk. Z dnešního pohledu můžeme říct, že v okamžiku, kdy byla spontánní punková subkultura, resp. její hudební výraz zasazen do struktur jakkoli rozkolísaných hudebních mechanismů, v okamžiku, kdy s hnutím začala média pracovat jako s hudbou, tedy tenkrát se z punku stala nová vlna.
Zrnka původní punkové tenze, prvotního vzteku i nezvykle drsné otevřenosti nacházíme od té doby u nejrůznějších interpretů i kapel. Přímou návaznost na punk rock, především na jeho levičáctví, mělo skinheadské hnutí Oi, vlivy punkové hudby se objevily dokonce i v jazzu, mnoho skupin profitovalo na spojení punku s reggae a ska. Irští Pogues vystavěli svůj originální zvuk na docela logické mesalianci punku zvaný ‚post‘ byl základním východiskem pro soubory gotického rocku, punková dekadence se stala minimálně vizuálním poznávacím znamením nových romantiků, spojením s odsypávajícím rockabilly se proslavili Stray Cats, punková otevřenost či dikce se promítla do tvorby tehdy začínajících písničkářů Elvise Costella, Erika Wrecklesse či Iana Duryho. Punkové nátěry byly do jisté míry inspirací i metalistům – spojením těchto dvou z počátku velmi odtažitých stylů vznikl vražedně rychlý thrash metal. Nejbližším příbuzným punku se na přelomu sedmé a osmé dekády stal v Británii i v Americe hardcore, který dovádí do důsledků typickou punkovou hrubost a neurvalost.
v sekcii fukkavica records nahodena stara bratislavska punkova kapela Tlak 1984-1986
ps-rip lubosovej mc kazety,odsumene,upravene,nech sa paci stahujte,
najdete tu nahravku aj na mojom blogu
Nnno super, v mobile mi doma neprehrava tie mp3, takze ak hraju tak je to uplne skvele. Mas kopu materialu a urobis moc zasluznu robotu pre slovensku muziku a historiu, za co Ti nikto nikdy nezaplati
Takze mic diky. Urcite to ocenia aj tie kapely, ktore tam davas, lebo predpokladam ze takychto nahravak napr.skupiny Tlak neboli stovky, isto ich bolo len zopar. Tlak fungovali velmi kratko, a aspin nieco po nich zostalo ….
tlak ma live lamac 84 a este je jedna skuska 1986/jeden song je aj tu 11.deti bonus 1986 k live 84
Dnes ma narodky Marilyn, tak secko najlepsie
…fšetko naj a nech sa konečne prestane správať ako predsedkyňa feminstického zvazu…
The BLECH…MATO
DKP v sekcii fukkavica -ma nahodene nove mp3 -novy rip ,upravene odsumene,upraveny obal, ak by bol daky problem dajte vediet- este jeden blas nahodim-novy rip a prvy krat odsumeny,
co sa tyka tlaku …dajte mi chvilku cas-musim sa zorientovat ale nahodim sem take kapely -ceresnicky na torte roky do 1993
Mato, kukni ci tam nemas ALBEDO, asi pat skladieb som mal, to bola celkom dbra kapela…mali tam skladbu EXitus
albedo kapela??kuknem
Albedo kapela z Tremcina…Ivan Cervinek..potom v DKP KLAVESY, sveto droba bicie…a viac neviem…kto vie??? Nejako 1985?
ked to najdem tak to ripnem ..a nahodim,nasiel som aj blejch ci tak nejak sa to vola co si nedavno sem hodil link na video
Doktor měl jednou milostnou aféru se svou blonďatou sestřičkou. Zanedlouho mu řekla, že je s ním těhotná. Doktor nechtěl, aby se o tom dozvěděla jeho žena, a tak dal sestřičce velkou sumu peněz a požádal ji, aby odjela do Itálie a tam dítě porodila.
Ale sestřička se zeptala:“Jak Ti mám dát vědět, že se dítě narodilo?“Doktor jí odpověděl: „Pošli mi jen pohlednici a na zadní stranu napiš „Špagety“.Postarám se o všechny výdaje.
Nevědíc, co dělat, sestřička vzala peníze a odletěla do Itálie. Uběhlo šest měsíců a jednoho dne telefonovala doktorova žena do ordinace a povídá manželovi: „Drahý, v dnešní poště jsi dostal velmi zvláštní pohlednici z Itálie, které vůbec nerozumím.“
Doktor jí odpovídá: „Počkej, až přijdu domů a vysvětlím ti to.“Když přišel doktor domů a přečetl si pohlednici, zhroutil se na podlahu se srdečním záchvatem. Záchranka ho rychle odvezla do nemocnice.
Jeden z lékařů se ptá manželky, zda neví, co mohlo způsobit manželův záchvat? Manželka vzala pohlednici a přečetla..!
„Špagety,Špagety,Špagety,Špagety – dvakrát s párkem a masovými kuličkami a dvakrát bez !
Vsimnite si koncerty krese se nekonali
http://www.vnor.cz/koncerty.html
Molon, netusil som ze predavas aj abbu aj aha…myslel som ze si stylovo trosku vyhraneny
http://www.molon.sk/
…to je na objednávku všetko…dávam to tam pretože to ľudia chcú…idú vianoce, predávam všetko…dukát k dukátu…a u mňa sú to hlavne 80-te roky…a vtedx bola aj abba na vrchole…
Tos a preco maxisingel od bronski beat je drahsi ako album?….tos asi za dukat predas aj Senzus, hm, nejako mi to k Tebe nepasuje…..ale sag nech to sype
Ale vsak na steane 68 mas aj pat. Platni od stranglers, tak dobre
Miskova Bahnova nova zabavka
https://www.youtube.com/watch?v=_72_rV21x4A&channel=UC5MiEucyh97gJd7rGOzrT4A
A ako to bolo s tou dopravou, veď v rýchlosti by nemali šancu ?
Idu v pruhu ako auta…killeri. Na snowboardoch jazdia rychlejsie
zakruty rezu v protismere, to by pri strete s autom asi tazko rozdychavali
Pytal som sa miska, ta cesta je prehladna, vidia daleko dopredu. Nemyslim si ze sa chcu zabit. Preteky jazdia na uzavretych cestach s balikmi slamy v kombinezach…
…pekné…akou rýchlosťou asi išli???…max.???
Idu v tom pruhu ako auta…
Chodia 60 az 80. Killeri
Misko v ruzovuckej prilbe
Nezelam. Zelam im aby na to nedoplatili ludia z nejakeho oproti iduceho auta. Nevadi mi, ze si koleduju. Ich vec. Vadi mi ta otvorena cesta. S cyklistikou by som to neporovnaval (ak by si ty chcel, tak mrkni este raz to video s dorazom na pravidla cestnej premavky).
Jagi,zelas im aby sa miekde vyklobasili? Ved je to sport ako aj cyklistika, tiez chodia po ceste aj 100 km dole kopcom,
Adepti na Darwinovu cenu. No a kedze chodia na neuzatvorenej ceste, tak by naozaj spravili ludstvu sluzbu keby spravili tu malu chybu a natrvalo vyradili svoje geny z genofondu ludstva. Ja budem len dufat, ze z toho vynechaju vsetky auta a ludi v nich.
Michal jurica…to je v pohode. Vy sa to vsetko mozete docitaf v tych wikipediach, ale ja som sem chcel dat svoj nazor ako cloveka co to nsozaj aktivne zazil…detto aj molon to moze mag len z rozpravania starsieho brata, resp z pornocasopisov…poviem Ti ti RAMONES k nam naizaj nedorazili…no a ta pankova vlna, to nebolla pre nas moda, ale z nudze cnost…boli tisice kapiel, ktore chceli hrat, len nevedelj ako. A pank bola cesta…sam si si to skusjl v arie rottenova…
v sekcii fukkavica records -bez ladu a skladu-live klub luc 1986 nanovo nahodene-odsumene,upravene a v 48/320 !!! pesnicky
ps postupne zamenim za nove odsumene…celu fukkavicu i diskografiu chvm
Go mato go
len este zistit ako sa prida nova zlozka do fukkavice-podlozky, pod fukkavica records-kapely-rad by som tam pridal zlozku kapely tlak
Spytaj sa molona, resp napis tonkovi, on to vie
idem
No som rad ze ste ma poucili, tupona z lazzov…stareho otca undergroundu a trosku aj punku…tos michal jurica, stranglers v 1974 hrali minimalne taky punk ako BLONDIE..ked ich v tom CBGB prezentovali ako punkovu kapelu.. Ramones ja som bral vtedy len ako takych mierne pritvrdenych beatles…to bolo na mna moc makke.,.dosrat som sa ale isiel v 1977 zo sex pistols, a prve veci od clash a samozrejme prve tri lp od stranglers. Tych pankacov jA som bol aj v 1982 v tom Londone kuknut, vy ste este ani nevedeli vtedy tahat kacera…
Aha, už rozumiem 🙂 Ono to dátumovo asi sedieť dokopy nebude, proste v 77 prepukla módna vlna punku a preto sa to zrejme berie ako začiatok. Ale je to len môj (možno pomýlený) názor. V 77 som ešte nebol na svete, v 1982 som ešte nevedel chodiť.
Ten americky punk v pofani patti smith a iggyho popa sa mi stale podobal viac na lou reeda ako na punk. Skutocna americka kapela pankova sa podla mna volalaDEAD KENNEDYS. Od roku 1984 som bol oficialnym clenom ich fanklubu a posielali mi kopu plagatov..su vsetky u klausa..vymenil som ich za ciste mc kazety
Pre mna naoxajstny punk zacal v 77 , sex pistols, prve veci clash a stranglers prve tri lp. Potom este exploited vytrcali z radu tych tisicov rovnakych kapiel ako uk subs, vibrators, primitives, damned…tos ja to takto vidim a takto som to zazil
No a potom na Slovensku..jednoznacne zacali extip, ,v 1983 sme hrali raz aj s PARADOXOM v pko, potom prisla v 84 zona A. Este som registroval kapelu TLAK a jednoznacne jednou z prvych slovenskych kapiel bolo aj Chvm. Pisal to dokonca stepan stejskal v nejakom clankh , fanzine….a skutocni ceski pankaci boli HRDINOVE NOVE FRONTY…FPB TEPLICE boli pankaci s takym polskym nadychom, ako ARMIA…no a mozeme sa vypravat do nekonecna
Ano, mato tu dolu pise o prvek ceskej punkovej kapele HLAVY…no potom z toho vznikla kapela RADEGAST z Havirova. Z havirova bola kopa dobrych kspiel, tam to zavanalo uz takou banickou muzikou pod vplyvom polskych kapiel. Boli tam MASOMLEJN,s nasim kamosom jirka proksom, ktory tiez rozmnozoval kazety, podobne ako ja vo fukkavici, im sa to volalo RYTMICKA MLADEZ.nozil kapely ako BETONONOVA ZAHRADA, BRUMEROVA PTOUZA, RADEGAST. MADOMLEJN, BARVY LUCKY, ale aj prvy sjngel MNAGY A ZDORP, ktori uz nevedia co maju pytat za koncert, …tento Jirka Proks bol aj clenom legendarnej kapely TRIRYCHLOSTNI PEPICEK
v cssr prva cisto punk kapela hlavy 2000 rok 1977 ci 1978 viac tu http://www.ceskatelevize.cz/specialy/bigbit/ceskoslovensko/kapely/106-hlavy-2000/ vraj existuje mini demo ale kto ho ma sa nevie,ale mozno jeden typek z ceska
Luboš! Jakto, že ty starý chren nevieš, ako to je s tým punkom? Punk vznikol v amerike ako krčmová zábava. Kto to začal je otázne, lebo vždy sa nájde nejaká neznáma kapela, ktorá „hrala už dávno pred tým“, ale je to približne, keď začali hrať Ramones. Keď ale v ’77 prišiel punk do anglicka, tak pôsobil ako olej v ohni. Dobre to popísal Strummer: Po 20-minútových sólach Rolling stones prišlo niečo, čo si si mohol zahrať sám, bez toho, aby si vedel vôbec hrať. Tri akordy stačili na všetko. No a samozrejme neutešená sociálna situácia tej doby spravila z punku to, čo poznáme aj my (okrem Molona, ten si myslí, že punk je alternatívny druh Disca) – odpor voči väčšinovej spoločnosti, autoritám, konformite, rasizmu.
kukni fšetky náučné, debilné, nezávislé, cudzie, prešpekulované a ešte neviem aké encyklopédie, príručky, fanziny, časáky (nie porno) ale aj tam…odjakživa bol otec panku Ramones…potom dlho dlho nič a zrazu 1977 & England…
http://cs.wikipedia.org/wiki/Punk
…a toto som si ani nevšimol čo si tu dal, ten link…ale vidím že detto môj príklad…
Vies, stranglers vznikli v 1974 v anglicku, tak by som polemizoval s Tebou o tom, ze punk v 1977 prisiel do GB z USA…ved uz tam davno bol…
…no lubošu ale stranglers v 74-om nehrali ešte pank, ale také tie roknrolové zábavové pesničky…tzv. odrhovačky…
Sak som pisal, minimalne taky pank ako BLONDIE
Otázka znie, či Stranglers v ’74 hrali punk. Podľa mňa nie. Ono aj Sex Pistols a The Clash vznikli pred rokom 77, ale ten boom v UK bol až vtedy.
Mato, dobre kazety som kupoval v nemecku, vzdy ked sme tam boli so suborom, niektore z nich su aj RASTICKOVE, tie co boli popisane takou sreiebornou fixkou. Svine boli drahe jak hovado, CrO II chromdioxid alebo metall, BASFKY boli moje oblubene, potom TDK.stali a aj 7 matiek, co bolo za sociku 140 korun, za c-90 kazetu. Nastupny plat inziniera som mal 13 takych kaziet za mesiac….ale tesim sa ze aj po rokoch tie nahravky na tom drzia a da sa s tym dalej robit
7 mariek
Metallky stali aj 200 korun….TO boli take katevorie..NORMAL, CRO II, METALL. normalky som nebral, to bola sracka
Ešte boli aj FeCr. Metalky som kupoval za 250 Kčs. Naj pre mňa boli TDK
Ano ano, FERROCHROME
chromky sa daju kupit este aj dnnes,nove ale vyrobene 199x,ale tazsie sa hladaju,mozno na bazos,ebay
No dívate sa na STV, kortešačka na primátora. No problém, taký Vano ten si može ist prasce past, Žiška sa zobudil, a pani doktorka, tá nach si stráži svoje ťažko vybudované domy /oproti Nemocenskej/, KUA,HOWG
Skvely film CBGB chodi na HBO. Je to o newyorskom klube, kde sa malo hrat bluegrass a td, ale nakoniec sa z toho stal punkovy klub kde za 30 rokov hralo okolo. 50 000 kapiel…napr. Blondie, talking heads, iggy pop, patti smith, dead boys, chilli pepers, police.ramones……ked hrali RAMONES tak hrali skladby…NECHCI JIT DO SKLEPA, NECHCI SE PODROBIT….pytali sa ich..chlapi, mate aj nieco ine, nieco co chcete??? Jo, ted delame na pisničce CHCI ČICHAT LEPIDLO
A kedy to dávajú,alebo kedy to dávali
Mirko. Bolo to uz adi 5x…kukni nejKy program CBGB sa to vola
Volá sa to kolébka punku a dávajú to na hbo už od leta..ináč je to aj vo videopožičovni HBO…
ramones januar 1974 new york ,prva cisto punkova kapela
http://cs.wikipedia.org/wiki/Punk
Takto je to s tym punkom….
Ja mam v hlave zafixovane ze punk vznikol v londyne cca 1977, vysvetli mi to niekto co bolo skor??
Zelene gitary maju este jednu podobu. Ja som tuto nahravku raz premiessal s takymi minimalistickymi zvukmi a bolo to take zaujimave….take nieco nieje v krabici?
tusim je
Skus ju nahodit ako jednu mp3 a poviem ti co s tymlub
budu dve verzie cela a rozkuskovana a vies preco to ma taky dobry zvuk-za sociku si kupil dobre kazety-chromky,aj po xxx rokoch je v dobrej kondicii a malo sumi
lubos
1.tusim sa viac paci zvuk starych chvm co digitalizujem ja ako tie vase digitalizacie z roku 2000
2.aids+zelene git. maju aj povodny obal,obal je ale v taske /krabici co sa hlada
3.viktor /to si ty viktor dohnal co ta mam na facebook v priateloch?
4.nieco nove o hladanych kazetach??
Mato. Co sa tyka tej prvotnej digitalizacie v roku 2000, tak tu Som robil ja, pretoze som sa jediny vedel vysomarit z tych kaziet a albumov. Mal som doma digitizer od milana repku, nejaky obycajny sony, bolo to este v plienkach, bol dom rad ze aspon cosi sa mi odarilo, cize teraz sa Ti machruje ked po 14 rokoch su na svete vseliake novinky a odsumovace.ANO, TO CO ROBIS TERAZ JE UPLNE SKVELE
, V PRACI SME USTALI ANTIMYDLOVKU AJ MRTVE BODY A HRA TO O STO PERCENT LEPSIE AKO TIE MOJE Z ROKU 2000
Na obal sa vysrat, obaly na cd su v diskografii zavesene
Co sa tyka tych kaziet, tak stale hladame…vydrzat
diky,uz sa tomu venujem dlhsi cas-hlavne digitalizacii kaziet,teraz napriklad kamosovi digitalizujem vela vhs na dvd,digitalizujem aj kotuce audio,ep,lp,selak, po novom budem aj 8mm filmy
ten obal bol ale ciernobiely a akurat som ho nasiel na jednej stranke na facebooku takze bude
zajtra pokracujem fukkavica