Ahoj Ľuboš
Ďakujem za CDčká aj za tričko. Rád som si to vypočul a chcel som písať už skôr,ale myslím,že CHVM nie je hudba na jedno vypočutie a Ivan Kuvik u ktorého sme nahrávali náš prvý album vždy hovorieval,že dobrú hudbu treba vypočuť viackrát kým sa začne človeku páčiť. Myslím,že toto je presne ten prípad. Album Pank mi veľmi pripomínal Pražský Výběr či Plastikov,čo ma veľmi potešilo lebo na Výběre som bol vychovávaný! Vážne by som povedal že je to taká punkovejšia Straka v hrsti, najmä niektoré basové party ale aj gitara či spev, ktorý mi pripomínal Viléma Čoka,proste celkový zvuk,čo bol zrejme zámer a vyšlo vám to na jednotku,neviem či to tak znie ale snažím sa povedať,že sa mi to páčilo. Modré auto sa mi zdalo také trošku viac experimentálne s jemným prizvukom Rush, Floydov a miestami aj The Who aj keď sa to možno zdá len mne 😀 a Album Bordel nám už pred nejakým časom priniesol do kvetinárstva Ivan Pavlík a veľmi sa mi páčil už vtedy aj keď som ešte nevedel že to budem mať kedy komu napísať. Ešte raz díki 🙂
Marek Random Choices
DYBBUK * Poletíme… ale čert to vem (album na stiahnutie)
dybbuk
Dybbuk je zlý duch, spieva sa v jednej piesní pražskej dievčenskej alternatívnej kapely… Tak s týmto sa naozaj nedá súhlasiť pretože Dybbuk je už teraz kapela zložená zo zrelých žien so skvelými muzikantskými zručnosťami, životnými skúsenosťami, plná energie, radosti a veselosti.
Zase potvrdili už veľakrát opakujúcu sa schému, že spolužiaci na gymnáziu založia kapelu, celý život potom spolu hrajú. V prípade Dybbuku je tam len jeden rozdiel, že sú to baby. Tak teda v roku 1981 zakladajú nahnevané mladé baby punkovú kapelu PLYN. Tá hudba je jednoduchá, ukričaná, priamočiara, bez náznaku ťažších kompozícii. Ale veď načo, presne taký má byť punk. Všetko sa ale mení v roku 1983. Plyn sa ocitá na čiernej normalizačnej listine a tak ako mnohé kapely za minulého režimu majú dve možnosti. Prestať hrať alebo zmeniť názov. Baby si vybrali druhu možnosť rozširujú zostavu a zakladajú Dybbuk.
Dybbuk v zložení:
Kateřina Nejepsová, spev, saxofón, flauta
Pavla Slabá, gitara, spev
Eva Trnková, gitara
Marie Miková, basa , klávesy spev
Hana Řepová, bicie spev
dybbuk_pohoda
Dybbuk sa stáva významnou súčasťou českej klubovej alternatívnej scény a v roku 1987 sa rozpadajú, plynule prechádzajú do kapely PANIKA a v roku 1988 do kapely ZUBY NEHTY ktorá funguje dodnes.
dybbuk_rear
POLETÍME zadná strana
Dybbuk nahrali zopár nahrávok ktoré sa najskôr šírili na magnetofónových kazetách, ich prvotina na vinyle v edícii ROCK DEBUT ktorú vydal Panton, v roku 1987 vyšla MC kazeta s názvom FOUR TOPS, kde sa Dybbuk stretol v spoločnosti kapiel LAURA A JEJÍ TYGŘI, KRASNÉ NOVÉ STROJE a GARÁŽ. Indies records po ukončení činnosti vydáva oficiálne CD POLETÍME, so skvelým zvukom, skvelou hudbou, veselými textami. Časť týchto piesní sme mali možnosť vidieť naživo minulý týždeň na festivale Pohoda. Stále fešandy z najlepších rokoch nám predviedli naozaj krásny nefalšovaný alternatívny koncert. Ukázali nám že neuhli ani centimeter zo svojej cesty a nejednému starému rockerovi, ktorý tie 80-te roky zažil, vypadla nostalgická horúca slza. Nebudem to skrývať ale aj mne. Dybbuk nám naservírivali riadnu porciu alternatívneho rocku, šliapajúca rytmika, spevavé zbory, psychadelické klávesy, veselé texty, hity ako Dopis, Paní. Radujme se a buďme šťastní… 🙂 🙂 🙂
A tak sme sa radovali a boli sme šťastní.
Ide leto a s ním prichádza sezóna letných open air festivalov. Tých je teraz ako maku. Niektoré sú dobré, s plnou výbavou a zabezpečením, niektoré sú slabšie, robené na kolene v nevyhovujúcich podmienkach. Jeden je však, aspoň pre mňa, výnimočný. Vrbovské Vetry. S Branuškom Jobusomsa poznáme veľmi dlho, ešte z polovice osemdesiatych. Vtedy kapely žili búrlivým životom, požívali alkoholické nápoje. Branuško jazdieval s kapelou na koncerty so starou škodovkou a na streche vozili truhlu.V tej truhle vozili gitary. Ale to nebola taká truhla, akú dnes vidíme na autách. Bola to seriózna drevená rakva. Tá potom bola aj súčasťou koncertu, keď z nej počas úvodných tónov kapely Karpatské ChrbátyBranuško vyliezol, chytil pripravenú karbobrúsku a začal brúsiť železnú tyč. Svietiace iskry lietali po celom pódiu. Koncertov nebývalo veľa. Vždy nás fascinovali hlavne tie pod holým nebom. Bolo to úplne iné ako hrať v zafajčenom klube. V polovici deväťdesiatych sa vrece s open air festivalmi roztrhlo. Hrať na takom festivale je snom každej kapely. Všetko je to však o dramaturgii festivalu a vy môžete len čakať, či vás zavolajú alebo nie. Ale veľakrát nezavolali. A tak Branuško mi raz, keď ešte požíval alkoholické nápoje, na jednom Mikulášskom koncerte v Trenčíne povedal: „Vieš čo Luboško? Spravíme si vlastný festival jaký sceme a budeme tam hrať s našima kapeláma a nebudeme sa nikomu prosiť aby nás volagde volali.“ Na ďalší rok prestal Branuško piť a v roku 2007 prebehol prvý ročník festivalu Vrbovské Vetry. Ďalšími otcami festivalu sa stali Whiskyzo Slobodkya Maťo Višňovskýz Chikiliki tua. Tento festival je najdlhší zo všetkých. Trvá celý týždeň, od pondelka sa po Vrbovom konajú vystúpenia všelijakých umeleckých telies, besedy a premietania filmov. Všetko vyvrcholí potom v sobotňajšom bláznivom programe nabitom kvalitnými kapelami a recesistickými podujatiami. Videli ste už niekde festival, ktorý sa otvára sprievodom alegorických fekálnych vozov, na ktorých sa po celom Vrbovom vezú organizátori festivalu vyobliekaní v slávnostných uniformách? Všetky tieto úlety majú na svedomí Branuško aj s pánom bratom Andrejom Budislavom. Samozrejme, že festival sa otvára obrovským vodovodným ventilom a zaspieva sa hymna miestnej multiorganizácie Kriak. Vzdá sa pocta jej preccedovi Húpaciemu koníkovi, ktorý na všetko dozerá na pódiu z čestného miesta. Do areálu je povolený vstup len dobrým ľuďom. V prestávkach medzi kapelami môžete vidieť dostihy na húpacích koňoch, ktoré organizuje CVAHAHUK(Celovesmírna asociácia húpačov a húpacích koní). Prebieha pretek Formula Nula. ktorý je najbezpečnejší na svete lebo jazdec sedí mimo kokpitu. Na pódiu môžete vidieť jedinú najväčšiu hajzlovú dychovku 13. Bataljon Minerála Jobusa, ktorej repertoár sa skladá len z dvoch piesní – základný program a prídavok. Musím povedať, že fúkať do hajzlovej trúby si fakt vyžaduje dychovú kondíciu. Vystupujúce kapely predstavujú Branuškove dávne idoly, plní si tam detské sny. Pražský Výběr,Stromboli,Jasná Páka a David Koller, Progres,Bez ladu a skladu. Pravidelne tu vystupujú aj domáce kapely Karpatské Chrbáty,Slobodná EurópaVrbovskí víťazi, Abusus, Chiki Liki Tu-a. Neodmysliteľnou súčasťou každých Vrbovských vetrov je každoročný krst novej Branuškovej knihy pre deti a nového CD jednej zo skupín v ktorej hrá. Keď sobota skončí, tak v nedeľu prebieha Upratéka. Návštevníci v rytmoch hudby upravujú areál festivalu, čo v tomto prípade je futbalový štadión. Poobede sa ešte koná slávnostný pochod k obelisku nad Vrbovým, ktorý predstavuje stred sveta a vesmíru s geodeticky vytýčenými súradnicami 0.0.0.
Tieto všetky akcie prebehnú pod taktovkou Andreja Budislava v slávnostnej rovnošate pod vlajkami a za tónov hymny multiorganizácie Kriak sa všetko skončí. Tak vás všetkých srdečne pozývam 14. júla do Vrbového na Vrbovské Vetry 2018.
Album Velkoměsto od EXTEMPORE BAND je jeden z najzásadnejších albumov československej alternatívnej hudby.
19.decembra 1980 podvečer sa konal v Trenčíne v kulturáku na Dlhých honoch akýsi čudesný koncert. Ako šestnásť ročný chalan som stál vonku pod oknom. Muzika ma už vtedy bavila. Mal som vtedy všeličo napočúvané, Zeppelinov, Parplov,Floydov a aj punková vlna už u nás trochu vytŕčala rožky v podobe Clash, Sex Pistols,Stranglers . Ale to čo som tam vtedy počul, bolo niečo úplne iné, na čo som bol zvyknutý. Veľmi sa mi to páčilo. Neskôr som sa dozvedel že to bola kapela EXTEMPORE BAND a hrali projekt VELKOMESTO. Tej kapele vtedy šéfoval Mikoláš Chadima, pretože jej predchádzajúci kapelnik J.J.Neduha odišiel do exilu. Koncert v Trenčíne
vtedy usporiadali bratia KUKUČKOVCI. Za pár týždňov urputného zháňania sa mi podarilo
v roku 1981 dostať sa ku magnetofónovej kazete s nahrávkou albumu Velkoměsto od EXTEMPORE BAND. Bol to záznam koncertu z pražských jazzových dní. Tá hudba bola progresívna, vynikajúci Chadimov saxofón, veľmi zvláštna Ňoryho gitara, úchvatné texty ktoré nastavili zrkadlo šedivému socialistickému zriadeniu. Z tej kazety sa valila zmes štýlov,reggae, psychadelic alternatívy, punku. Miestami z toho vypadla len taká improvizovaná hluková kompozícia, ktorá na prvé počutie nemala hlavu ani pätu. Nespočetne krát som vtedy tú kazetu počúval a vlastne skoro všetky piesne z toho albumu sa pre mňa stali hitovkami. Pod tramvaji, Boty vzala, Ho vezou, Zabi ho, Závody ve skoku z
nuselského mostu, Každej se musí rozhodnout jestli napravo nebo nalevo, alebo punkový Libouchec. Skvelé boli aj covery, Havran od Jima Čerta alebo veselo prerobená pieseň od Katapultu A co děti, maji si kde hrát? s textom A co dědci, malí si kde hrát?,ktoré sme s obľubou hrávali v našej čerstvo založenej kapele CHVM. V roku 1984 sa nám cesty s Mikolášom Chadimom znovu pretli v bratislavskom klube Primaf na večeroch JAZZOVEJ SEKCE. Vtedy sme naživo videli nahrávanie koncertu na profesionálny kotúčový magnetofón REVOX. Podobne vznikla aj nahrávka pôvodného Veľkomesta. Po revolúcii tento album vyšiel na vinyle u firmy GLOBUS INTERNATIONAL
v roku 1991. Aj na tomto vinyle boli však použité pôvodné koncertné nahrávky kapely EXTEMPORE BAND.
Pôvodne snahy kapely nahrať ešte za totality štúdiovo tento album, zlyhali. Niekedy v roku 2014 sa stretávajú traja pôvodní členovia kapely EXTEMPORE BAND, Mikoláš Chadima, saxofón, gitara, spev, Jiŕí Ňory Radechovský, gitara, spev, Sláva Simon, bassgitara, spev. Znovu dávajú dohromady kapelu EXTEMPORE BAND, zatiaľ len ako koncertný projekt s názvom EXEXTEMPORE MEMBERS PLAYS THE CITY. Bývalých členov nahrádzajú „mladíci“ z Chadimových súčasných kapel MCH BAND a MCH TRIO,menovite Jiří Janďourek,klávesy, Jan Chaluš,, bicie, Ján Jirucha trombón. koncom roku 2017 konečne nahrávajú album Velkoměsto v štúdiu. V marci 2018 vychádza v Lábusovom vydavateľstve Gueriilla records. Album hneď po úvodných tónoch prekvapí vynikajúcim zvukom. Piesne sú oproti roku 1981 vylepšené a obohatené Janďurkovými klávesami a skvelým vynaliezavým Jiruchovým trombónom.Texty ani po 38 rokoch nestratili na aktuálnosti nakoľko problémy a témy na ktoré kapela poukazovala ešte za minulého režimu tu ešte stále pretrvávajú. Piesne neboli len nahraté podľa pôvodných aranžmánov ale niektoré boli pozmenené a vylepšené. Album bol konečne zakonzervovaný tak, ako si to zaslúži a baví ma ešte oveľa viac ako ten pôvodný z roku 1981.
Bohatý booklet obsahuje všetky texty piesní aj obšírne sprievodné slovo Mikoláša Chadimu.
Tento album patrí medzi zopár tých, ktoré zmenili moje
hudobné smerovanie na celý život.
http://www.napive.sk/vydrapena-buzirka-sobotny-turbolax/
Rozdávajú alkohol… Všeličo sme ich naučili
Oblak v štúdiu
Ahoj Ľuboš
Ďakujem za CDčká aj za tričko. Rád som si to vypočul a chcel som písať už skôr,ale myslím,že CHVM nie je hudba na jedno vypočutie a Ivan Kuvik u ktorého sme nahrávali náš prvý album vždy hovorieval,že dobrú hudbu treba vypočuť viackrát kým sa začne človeku páčiť. Myslím,že toto je presne ten prípad. Album Pank mi veľmi pripomínal Pražský Výběr či Plastikov,čo ma veľmi potešilo lebo na Výběre som bol vychovávaný! Vážne by som povedal že je to taká punkovejšia Straka v hrsti, najmä niektoré basové party ale aj gitara či spev, ktorý mi pripomínal Viléma Čoka,proste celkový zvuk,čo bol zrejme zámer a vyšlo vám to na jednotku,neviem či to tak znie ale snažím sa povedať,že sa mi to páčilo. Modré auto sa mi zdalo také trošku viac experimentálne s jemným prizvukom Rush, Floydov a miestami aj The Who aj keď sa to možno zdá len mne 😀 a Album Bordel nám už pred nejakým časom priniesol do kvetinárstva Ivan Pavlík a veľmi sa mi páčil už vtedy aj keď som ešte nevedel že to budem mať kedy komu napísať. Ešte raz díki 🙂
Marek Random Choices
dobre ranko, my sice nenahravame, ale zasa hrame. http://punk.zeroteam.sk/new/audio/chor.mp3
Dobré hoši
Mirko
Chliev sa nahrava
Aj vokalistky
Nový popular 2/2018
Voľačo aj pre nás
Ľahká Múza
Vrbovské Vetry
Extempore
Dybbuk
Vetrofoto
…chvm
Stage
Tak sme začali ten CHLIEV predsa len nahrávať. Veď trička sú už rozdané. Borovička ale len taká malička na to dozerala
Peto…
DYBBUK * Poletíme… ale čert to vem (album na stiahnutie)
dybbuk
Dybbuk je zlý duch, spieva sa v jednej piesní pražskej dievčenskej alternatívnej kapely… Tak s týmto sa naozaj nedá súhlasiť pretože Dybbuk je už teraz kapela zložená zo zrelých žien so skvelými muzikantskými zručnosťami, životnými skúsenosťami, plná energie, radosti a veselosti.
Zase potvrdili už veľakrát opakujúcu sa schému, že spolužiaci na gymnáziu založia kapelu, celý život potom spolu hrajú. V prípade Dybbuku je tam len jeden rozdiel, že sú to baby. Tak teda v roku 1981 zakladajú nahnevané mladé baby punkovú kapelu PLYN. Tá hudba je jednoduchá, ukričaná, priamočiara, bez náznaku ťažších kompozícii. Ale veď načo, presne taký má byť punk. Všetko sa ale mení v roku 1983. Plyn sa ocitá na čiernej normalizačnej listine a tak ako mnohé kapely za minulého režimu majú dve možnosti. Prestať hrať alebo zmeniť názov. Baby si vybrali druhu možnosť rozširujú zostavu a zakladajú Dybbuk.
Dybbuk v zložení:
Kateřina Nejepsová, spev, saxofón, flauta
Pavla Slabá, gitara, spev
Eva Trnková, gitara
Marie Miková, basa , klávesy spev
Hana Řepová, bicie spev
dybbuk_pohoda
Dybbuk sa stáva významnou súčasťou českej klubovej alternatívnej scény a v roku 1987 sa rozpadajú, plynule prechádzajú do kapely PANIKA a v roku 1988 do kapely ZUBY NEHTY ktorá funguje dodnes.
dybbuk_rear
POLETÍME zadná strana
Dybbuk nahrali zopár nahrávok ktoré sa najskôr šírili na magnetofónových kazetách, ich prvotina na vinyle v edícii ROCK DEBUT ktorú vydal Panton, v roku 1987 vyšla MC kazeta s názvom FOUR TOPS, kde sa Dybbuk stretol v spoločnosti kapiel LAURA A JEJÍ TYGŘI, KRASNÉ NOVÉ STROJE a GARÁŽ. Indies records po ukončení činnosti vydáva oficiálne CD POLETÍME, so skvelým zvukom, skvelou hudbou, veselými textami. Časť týchto piesní sme mali možnosť vidieť naživo minulý týždeň na festivale Pohoda. Stále fešandy z najlepších rokoch nám predviedli naozaj krásny nefalšovaný alternatívny koncert. Ukázali nám že neuhli ani centimeter zo svojej cesty a nejednému starému rockerovi, ktorý tie 80-te roky zažil, vypadla nostalgická horúca slza. Nebudem to skrývať ale aj mne. Dybbuk nám naservírivali riadnu porciu alternatívneho rocku, šliapajúca rytmika, spevavé zbory, psychadelické klávesy, veselé texty, hity ako Dopis, Paní. Radujme se a buďme šťastní… 🙂 🙂 🙂
A tak sme sa radovali a boli sme šťastní.
ĽUBOŠ DZÚRIK, chvm.sk
Vetry boli fajn
Vetry.
http://www.popular.sk/vrbovske-vetry-vazsky-chorus-lubosa-dzurika
VRBOVSKÉ VETRY *
Ide leto a s ním prichádza sezóna letných open air festivalov. Tých je teraz ako maku. Niektoré sú dobré, s plnou výbavou a zabezpečením, niektoré sú slabšie, robené na kolene v nevyhovujúcich podmienkach. Jeden je však, aspoň pre mňa, výnimočný. Vrbovské Vetry. S Branuškom Jobusomsa poznáme veľmi dlho, ešte z polovice osemdesiatych. Vtedy kapely žili búrlivým životom, požívali alkoholické nápoje. Branuško jazdieval s kapelou na koncerty so starou škodovkou a na streche vozili truhlu.V tej truhle vozili gitary. Ale to nebola taká truhla, akú dnes vidíme na autách. Bola to seriózna drevená rakva. Tá potom bola aj súčasťou koncertu, keď z nej počas úvodných tónov kapely Karpatské ChrbátyBranuško vyliezol, chytil pripravenú karbobrúsku a začal brúsiť železnú tyč. Svietiace iskry lietali po celom pódiu. Koncertov nebývalo veľa. Vždy nás fascinovali hlavne tie pod holým nebom. Bolo to úplne iné ako hrať v zafajčenom klube. V polovici deväťdesiatych sa vrece s open air festivalmi roztrhlo. Hrať na takom festivale je snom každej kapely. Všetko je to však o dramaturgii festivalu a vy môžete len čakať, či vás zavolajú alebo nie. Ale veľakrát nezavolali. A tak Branuško mi raz, keď ešte požíval alkoholické nápoje, na jednom Mikulášskom koncerte v Trenčíne povedal: „Vieš čo Luboško? Spravíme si vlastný festival jaký sceme a budeme tam hrať s našima kapeláma a nebudeme sa nikomu prosiť aby nás volagde volali.“ Na ďalší rok prestal Branuško piť a v roku 2007 prebehol prvý ročník festivalu Vrbovské Vetry. Ďalšími otcami festivalu sa stali Whiskyzo Slobodkya Maťo Višňovskýz Chikiliki tua. Tento festival je najdlhší zo všetkých. Trvá celý týždeň, od pondelka sa po Vrbovom konajú vystúpenia všelijakých umeleckých telies, besedy a premietania filmov. Všetko vyvrcholí potom v sobotňajšom bláznivom programe nabitom kvalitnými kapelami a recesistickými podujatiami. Videli ste už niekde festival, ktorý sa otvára sprievodom alegorických fekálnych vozov, na ktorých sa po celom Vrbovom vezú organizátori festivalu vyobliekaní v slávnostných uniformách? Všetky tieto úlety majú na svedomí Branuško aj s pánom bratom Andrejom Budislavom. Samozrejme, že festival sa otvára obrovským vodovodným ventilom a zaspieva sa hymna miestnej multiorganizácie Kriak. Vzdá sa pocta jej preccedovi Húpaciemu koníkovi, ktorý na všetko dozerá na pódiu z čestného miesta. Do areálu je povolený vstup len dobrým ľuďom. V prestávkach medzi kapelami môžete vidieť dostihy na húpacích koňoch, ktoré organizuje CVAHAHUK(Celovesmírna asociácia húpačov a húpacích koní). Prebieha pretek Formula Nula. ktorý je najbezpečnejší na svete lebo jazdec sedí mimo kokpitu. Na pódiu môžete vidieť jedinú najväčšiu hajzlovú dychovku 13. Bataljon Minerála Jobusa, ktorej repertoár sa skladá len z dvoch piesní – základný program a prídavok. Musím povedať, že fúkať do hajzlovej trúby si fakt vyžaduje dychovú kondíciu. Vystupujúce kapely predstavujú Branuškove dávne idoly, plní si tam detské sny. Pražský Výběr,Stromboli,Jasná Páka a David Koller, Progres,Bez ladu a skladu. Pravidelne tu vystupujú aj domáce kapely Karpatské Chrbáty,Slobodná EurópaVrbovskí víťazi, Abusus, Chiki Liki Tu-a. Neodmysliteľnou súčasťou každých Vrbovských vetrov je každoročný krst novej Branuškovej knihy pre deti a nového CD jednej zo skupín v ktorej hrá. Keď sobota skončí, tak v nedeľu prebieha Upratéka. Návštevníci v rytmoch hudby upravujú areál festivalu, čo v tomto prípade je futbalový štadión. Poobede sa ešte koná slávnostný pochod k obelisku nad Vrbovým, ktorý predstavuje stred sveta a vesmíru s geodeticky vytýčenými súradnicami 0.0.0.
Tieto všetky akcie prebehnú pod taktovkou Andreja Budislava v slávnostnej rovnošate pod vlajkami a za tónov hymny multiorganizácie Kriak sa všetko skončí. Tak vás všetkých srdečne pozývam 14. júla do Vrbového na Vrbovské Vetry 2018.
Lubos CHVM
Nový Populár 2/2018
h
Dybbuk…..
http://www.popular.sk/dybbuk-poletime-ale-cert-vem-album-na-stiahnutie
Dybbuk
Jurajix všetko najlepšie
Bez slov…
https://www.hlavnespravy.sk/organizator-pohody-michal-kascak-nahral-skladby-s-xenofobnym-rasistickym-podtonom/1456418#
Pohoda. .,
Pohoda. , ,
Pohoda. .
Pohoda ..
Momentky
Stĺp od Ctibor Bachratý
Pohoda vo štvrtok večer
Konecne som na ceste. Okolo siedmej som tam.
Triko
Llllll
Modré
Žlté
Zadok trika
Chvm chliev
Miško Dnes oslávil
Album Velkoměsto od EXTEMPORE BAND je jeden z najzásadnejších albumov československej alternatívnej hudby.
19.decembra 1980 podvečer sa konal v Trenčíne v kulturáku na Dlhých honoch akýsi čudesný koncert. Ako šestnásť ročný chalan som stál vonku pod oknom. Muzika ma už vtedy bavila. Mal som vtedy všeličo napočúvané, Zeppelinov, Parplov,Floydov a aj punková vlna už u nás trochu vytŕčala rožky v podobe Clash, Sex Pistols,Stranglers . Ale to čo som tam vtedy počul, bolo niečo úplne iné, na čo som bol zvyknutý. Veľmi sa mi to páčilo. Neskôr som sa dozvedel že to bola kapela EXTEMPORE BAND a hrali projekt VELKOMESTO. Tej kapele vtedy šéfoval Mikoláš Chadima, pretože jej predchádzajúci kapelnik J.J.Neduha odišiel do exilu. Koncert v Trenčíne
vtedy usporiadali bratia KUKUČKOVCI. Za pár týždňov urputného zháňania sa mi podarilo
v roku 1981 dostať sa ku magnetofónovej kazete s nahrávkou albumu Velkoměsto od EXTEMPORE BAND. Bol to záznam koncertu z pražských jazzových dní. Tá hudba bola progresívna, vynikajúci Chadimov saxofón, veľmi zvláštna Ňoryho gitara, úchvatné texty ktoré nastavili zrkadlo šedivému socialistickému zriadeniu. Z tej kazety sa valila zmes štýlov,reggae, psychadelic alternatívy, punku. Miestami z toho vypadla len taká improvizovaná hluková kompozícia, ktorá na prvé počutie nemala hlavu ani pätu. Nespočetne krát som vtedy tú kazetu počúval a vlastne skoro všetky piesne z toho albumu sa pre mňa stali hitovkami. Pod tramvaji, Boty vzala, Ho vezou, Zabi ho, Závody ve skoku z
nuselského mostu, Každej se musí rozhodnout jestli napravo nebo nalevo, alebo punkový Libouchec. Skvelé boli aj covery, Havran od Jima Čerta alebo veselo prerobená pieseň od Katapultu A co děti, maji si kde hrát? s textom A co dědci, malí si kde hrát?,ktoré sme s obľubou hrávali v našej čerstvo založenej kapele CHVM. V roku 1984 sa nám cesty s Mikolášom Chadimom znovu pretli v bratislavskom klube Primaf na večeroch JAZZOVEJ SEKCE. Vtedy sme naživo videli nahrávanie koncertu na profesionálny kotúčový magnetofón REVOX. Podobne vznikla aj nahrávka pôvodného Veľkomesta. Po revolúcii tento album vyšiel na vinyle u firmy GLOBUS INTERNATIONAL
v roku 1991. Aj na tomto vinyle boli však použité pôvodné koncertné nahrávky kapely EXTEMPORE BAND.
Pôvodne snahy kapely nahrať ešte za totality štúdiovo tento album, zlyhali. Niekedy v roku 2014 sa stretávajú traja pôvodní členovia kapely EXTEMPORE BAND, Mikoláš Chadima, saxofón, gitara, spev, Jiŕí Ňory Radechovský, gitara, spev, Sláva Simon, bassgitara, spev. Znovu dávajú dohromady kapelu EXTEMPORE BAND, zatiaľ len ako koncertný projekt s názvom EXEXTEMPORE MEMBERS PLAYS THE CITY. Bývalých členov nahrádzajú „mladíci“ z Chadimových súčasných kapel MCH BAND a MCH TRIO,menovite Jiří Janďourek,klávesy, Jan Chaluš,, bicie, Ján Jirucha trombón. koncom roku 2017 konečne nahrávajú album Velkoměsto v štúdiu. V marci 2018 vychádza v Lábusovom vydavateľstve Gueriilla records. Album hneď po úvodných tónoch prekvapí vynikajúcim zvukom. Piesne sú oproti roku 1981 vylepšené a obohatené Janďurkovými klávesami a skvelým vynaliezavým Jiruchovým trombónom.Texty ani po 38 rokoch nestratili na aktuálnosti nakoľko problémy a témy na ktoré kapela poukazovala ešte za minulého režimu tu ešte stále pretrvávajú. Piesne neboli len nahraté podľa pôvodných aranžmánov ale niektoré boli pozmenené a vylepšené. Album bol konečne zakonzervovaný tak, ako si to zaslúži a baví ma ešte oveľa viac ako ten pôvodný z roku 1981.
Bohatý booklet obsahuje všetky texty piesní aj obšírne sprievodné slovo Mikoláša Chadimu.
Tento album patrí medzi zopár tých, ktoré zmenili moje
hudobné smerovanie na celý život.
Pohoda dnes
Kua fešaci. No ale roky nezastaviš.